Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2016 - 23:03 Der er 6 kommentarer

Ændre vindues størrelse

Når jeg ændre på et vindues størrelse i et givet program, kan Windows 7 ikke huske det. Hvordan får jeg den til at huske mine indstillinger?
Avatar billede sonalias Seniormester
12. juli 2016 - 07:28 #1
Det er ikke en standard feature i Windows 7, men du kan få udviddelses programmer der kan gøre det for dig, f.eks http://www.howtogeek.com/howto/11687/shell-folder-fix-remembers-window-locations-in-windows-7/
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2016 - 09:11 #2
Det har ellers altid været sådan, indtil for få uger siden.
Avatar billede sonalias Seniormester
12. juli 2016 - 09:22 #3
Hmm kan da faktisk se du har ret, min PC åbner ihvertfald vinduer i samme position /størrelse hvor jeg lukkede dem, se bort fra mit svar, så har jeg desværre ingen gode råd :(
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2016 - 10:38 #4
Jeg har 3 ting du kunne prøve:
1.: mens du lukker vinduet, kan du holde CTRL nede
2.: mens du lukker vinduet, kan du holde SHIFT ned.

Hvis begge 2 ikke virker, kan du prøve at rette lidt i registry (husk at lave en backup først)
her skal du finde denne nøgle frem:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\Shell]
og slette alle undernøgler i BAGMRU og BAGS
genstart din pc, og se om det har hjulpet
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2016 - 11:27 #5
Det virkede ikke :-(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2016 - 13:38 #6
Gælder det alle dine vinduer, eller er det kun nogle bestemte programmer?

Er det noget der holdt op med at virke nyligt? - i så fald kunne du måske prøve en system-restore til et tidspunkt, hvor det virkede.