Avatar billede Sara Skov Praktikant
12. juli 2016 - 20:25 Der er 7 kommentarer

Touchpad virker ikke

Efter Windows 10 opdateringen har jeg ikke kunne bruge min touchpad som før, jeg kan ikke scrolle eller lave genvejene med flere fingre.

Jeg har kigget længe efter en løsning, som næsten alle sammen er ved at gå ind i "ydeligere museindtillinger" og trykke enten på "ELAN" eller "Touchpad", men jeg har ingen af de muligheder??

Det har virket før, så ved ikke om opdateringen har afinstalleret funktionen eller hvad?

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede poko1 Ekspert
12. juli 2016 - 20:59 #1
Hvilke mærke Pc ? ved min Asus skulle den geninstalleres for at virke også Elan
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. juli 2016 - 21:36 #2
Du mangler selve softwaren til din ELAN touchpad

Som jeg læser det rundt omkring, er der mange der har problemer med ELAN touchpad´en.

Mange har væet nødt til at "downgrade" deres touchpad driver, og bruge tricks af forskellig art, til at forhindre windows i automatisk at opdatere til Microsoft driveren, der ikke indeholder softwaren.

Men mange producenter har efterhånden frigivet opdaterede drivere, så prøv at søg hos producenten af din PC - de har sikkert en nyere ELAN driver til Win 10 - eks Lenovo: http://support.lenovo.com/dk/da/downloads/ds103249

Som regel kan du sagtens bruge drivere til andre modeller end den du har - så længe det er ELAN driveren.
Avatar billede Sara Skov Praktikant
12. juli 2016 - 22:19 #3
Jeg har også en ASUS
Avatar billede Sara Skov Praktikant
12. juli 2016 - 23:02 #5
Jeg kan stadig ikke aktivere det
Avatar billede poko1 Ekspert
12. juli 2016 - 23:31 #6
Har du en mappe der hedder eSuport i dit C: drev? så ligger drivere der i mappen software.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2016 - 10:30 #7
Har du været inde og tjekke, at driveren også er blevet opdateret? - hvis Microsofts driver er nyere, vil du ikke kunne installere driveren, med mindre du går ind og tvinger driveren til at være den ældre fra ELAN. (Højreklik på enheden, vælg at opdatere driveren, og vælg selv at søge driverfilen på din harddisk - søg nu efter INF filen i den mappe, ELAN driveren blev udpakket i).