Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2016 - 23:31 Der er 4 kommentarer

CPU går amok når jeg spiller spil.

Hejsa. :)

Jeg opdateret til windows 10 her får noget til siden.
Efter jeg opdateret til windows 10 har min cpu gået amok når jeg spiller spil og ser livestreams (TwitchTV).
Før jeg opdateret til windows 10 havde jeg ingen problemer med min cpu, og jeg kunne spille alle spil. Men efter jeg har opdateret er der mange spille jeg ikke kan spille. Såsom GTA V. Når jeg starter GTA op begynder min cpu at bruge 100% og den falder ikke. Den er også meget høj i andre spil.
Nogen som har haft samme problem, eller har en løsning? :)

Min cpu:  Intel Core i5-4670K

Tak for hjælpen på forhånd :)
Avatar billede sonalias Seniormester
13. juli 2016 - 08:47 #1
Windows 10 kommer med Windows Defender aktiveret og installeret, måske du har en anden antivirus der så konflikter med denne? Prøv evt at disable den ene.

Ellers se i joblisten hvad det er der forbruger 100% CPU og skriv det her.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2016 - 13:32 #2
Tak for svar Sonalias.

Jeg har ikke andre virus programmer installeret. Kun Windows Defender.
Når jeg kigger i joblisten er der ikke noget program som bruger sindsygt meget cpu.
Det er kun når jeg spiller spil den går amok, og når det sker set det kun ud til at det er spillet som trækker meget på CPU'en. Sådan er spil som Counter strike: Global offrnsive får min cpu op på 70% - 80% oh har venner som har dårlige cpu end mig som bruger meget mindre cpu. De har også Windows 10
Det er ligesom at den bare går amok når jeg starter et spil.
Har kørt virusscan igennem, men den finder intet.
Avatar billede sonalias Seniormester
13. juli 2016 - 13:43 #3
Hmm, så må det næsten være et framework issue, prøv at opdatere directx??? Selvom den burde være en del af Windows 10... Kan du skifte til at bruge OpenGL i CS:GO? Prøv det lige hvis du kan.
Avatar billede Tekol Juniormester
13. juli 2016 - 14:49 #4
Hej Tronix

Der er umiddelbart to ting, jeg kan komme i tanke om.

1.
Din processor arbejder ikke på fuld kapacitet af et eller andet grund. Det kan godt være, at den er kun blevet bedt om at bruge 2 kerner i stedet for 4.
Så prøv at gå ind under start og søg efter "msconfig" (Systemkonfiguration). Bagefter går du ind under Boot og trykker på avancerede indstillinger. Hvis antallet af processor er sat til en lavere værdi mindre end 4, så sæt den til 4 eller bare slå det fra (den vil automatisk bruge alle kerner efter du har genstartet).

2.
Geninstallér alle dine drivers. Måske er de blevet korrupte efter du har installeret Windows 10.

Håber det hjælper lidt.