Avatar billede Frey Praktikant
15. juli 2016 - 15:07 Der er 10 kommentarer

mistet gb

Hej!
Min bærbare Dell latitude E6500 syntes jeg havde blæseren kørende lige lovlig meget den anden dag lige som når der er noget der skal opdateres. Men det blev ved så jeg valgte at lave en "disk clean up" på system filer m.m. og den kom så op med at der var nogen og 20 gb at frigøre. Men da jeg så på C drevet var der mistet 8 gb. Dvs maskine blev 8 gb mindre.Så gjorde jeg det igen og for hver gang lovede den flere gb til frigørelse. Her til morgen mangler der de 23 gb som var da jeg startede processen. Hvor er de henne? Og hvordan får jeg dem tilbage?
Harddisken er forholdsvis ny - ca 2 år.

Hilsen og med håb om hjælp..

Frey
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2016 - 19:49 #1
det er bare midlertidige filer og andet snask der har hobet sig op ved browsing.
du kan ikke få det tilbage nu. kun det som ligger i papirkurven.
Avatar billede Frey Praktikant
15. juli 2016 - 20:43 #2
Hej og tak for dit svar!

Hvornår og hvordan kan jeg få det tilbage - ved du noget om dette?
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. juli 2016 - 20:43 #3
CCleaner kan frigøre den slags plads sidwave nævner.

Men jeg er ikke helt sikker på om det er mistet plads du savner eller om det er mistede filer du savner og vil have tilbage.
Avatar billede Frey Praktikant
15. juli 2016 - 20:54 #4
Jeg ved kun at jeg fik mindre plads ved at køre disk clean up fra windows - og der mangler stadig ca 10 gb. Har kørt CCleaner..
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2016 - 00:54 #5
du kan IKKE få nogle filer tilbage.

den sletter jo heller ikke programmer, men midlertidige interfiler og andre windows temp filer..
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. juli 2016 - 09:29 #6
Så store datamængder så hurtigt kan ikke være snask fra browsing.
Tjek hvor stor en del af disken Windows må bruge til gendannelsespunkter.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. juli 2016 - 09:56 #7
Gendannelsespunkter ser ud til at være en funktion Windows 7.
Jeg kan ikke finde det i Win8.1 og Win10.
Avatar billede Frey Praktikant
16. juli 2016 - 10:13 #8
Hej Finn.

Tak for din interesse!
Jeg er har ikke den store viden inden for PC området. Så når du taler om gendannelsespunkter så er jeg lost. Hvordan checker jeg det du skriver?
Avatar billede Frey Praktikant
16. juli 2016 - 10:43 #9
Hej igen..

Fandt system restore og har kørt den men der mangler stadig mindst 4-6 gb..
Hvordan kan de bare forsvinde og hvordan kan det være at man får at vide at der er ex 2 gb til frigørelse når man har kørt CCleaner og når man så ser efter på c drevet så er der faktisk trukket frem for lagt til?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
16. juli 2016 - 17:38 #10
Det må jeg give op overfor. Jeg har kun oplevet at CCleaner giver mere plads.