Avatar billede swaco Seniormester
15. juli 2016 - 16:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

billeder på iphone

hej
er der en der kan hjælpe her.

billeder på iphone, ligger ikke i dato orden,

når jeg har lavet kopi til pc, og åbner billederne, så ligger de ikke i dato orden men , med noget kode bogstaver ??
hvordan kan man ændre dette, idet det er svært at finde rundt i når man ikke har nogen dato at gå efter
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. juli 2016 - 20:38 #1
Der er flere muligheder bruge en billedviser der kan sortere på dato og allerhelst på dato fra metadataene i filen og ikke en af de 3-4 datoer der er på filen afhængig af filsystem. (dvs sortere på EXIF data i filen).
Alternativt kan du bruge et værktøj der renamer filen til [dato][tidspunkt) eks 2016-07-17_20_37  eller lignende.
Avatar billede swaco Seniormester
15. juli 2016 - 23:02 #2
Kurt54
kunne du uddybe lidt mere, navn evt.på de prorammer du nævner
jeg ved fra tidligere, der var der ikke problemer af den art er var de med dato
det er en ændring der er sket inden for det sidste år, ca.
er det appel der har ændret det eller Microsoft, bruger win. 10
Avatar billede swaco Seniormester
16. juli 2016 - 11:24 #4
der er ikke nogen af disse, der kan gøre det ,dville have vedhæftet en fil, men det kan man måske ikke mere