Avatar billede Markus Jessen Novice
29. juli 2016 - 01:17 Der er 13 kommentarer

Bærbar til skole og gaming

Hej
Jeg leder efter en god og hurtig bærbar til når jeg skal på gymnasium efter sommerferien. Den skal gerne kunne bruges til skolebrug og en smule gaming en gang imellem. Mit budget er maks. 13.500.Jeg håber i har nogle gode bud til hvilke bærbare, jeg burde tage et kig på :)
29. juli 2016 - 01:30 #1
Til dit skolebehov tænker jeg du sagtens kan nøjes med en til 5-6000. Sikkert mindre.

Men mht. spil så kan man nemt bruge resten af budgettet på det med en voksen CPU og et voksent grafikkort. Så det kunne være rart at vide hvad du spiller?
Avatar billede Markus Jessen Novice
29. juli 2016 - 01:42 #2
Først og fremmest tak for dit hurtige svar ;)

Jeg regner med at jeg kommer til at spille ting som Battlefield, Mount & Blade, Overwatch og sikkert også nogle af de nye udgivelser der kommer. Så jeg vil også gerne være "fremtidssikret" mht det, da jeg regner med at bruge den nogle år. Derfor vil jeg også gerne bruge lidt flere penge på den, så det ikke bliver noget skrammel
29. juli 2016 - 02:00 #3
Ok. Tænker der skal en i7 i så og et super grafikkort. Tænker maks. 3000 oveni prisen. Så er vi på 8-9000. Har desværre ikke lige et godt bud før i morgen aften. Der er dog så mange venlige sjæle herinde. Min seng den kalder nu :-)
Avatar billede Markus Jessen Novice
29. juli 2016 - 02:10 #4
Det var også det jeg havde i tankerne til at starte med... Jeg har kigget lidt på dells xps modeller, men jeg ville lige se nogle andre kandidater, inden jeg beslutter mig for at smide mine penge efter det.
Det gør ikke noget, er alligevel også selv på vej i seng ;)
Avatar billede Markus Jessen Novice
29. juli 2016 - 20:09 #5
Bump
29. juli 2016 - 21:54 #6
Avatar billede Markus Jessen Novice
30. juli 2016 - 20:01 #7
Tusinde tak for din tilbagemeldning. Jeg vil lige se på de bud du er kommet med, og finde ud af hvad jeg gør... Mange tak for hjælpen :-)

Mvh. Markus
Avatar billede Markus Jessen Novice
30. juli 2016 - 20:14 #8
Det eneste sådan "problem" jeg ser ved den er, at den ligner en gamer bærbar og ikke en standart laptop som er det jeg helst vil have, men udover den lille ting ser den ganske fornuftig ud, og især også til den pris
Avatar billede Markus Jessen Novice
30. juli 2016 - 20:22 #9
Edit: Jeg så også lige at det er en 17'' med en vægt på < 3 kg. Hvilket jeg synes er lige i overkanten når jeg skal have den med frem og tilbage fra skole
Jeg tror at jeg finder en anden bærbar som er mindre og lettere, men ellers mange tak for forslaget

mvh. Markus
30. juli 2016 - 20:28 #10
Hvad er det der får den til at ligne for meget en gamer bærbar? Er det indholdet eller er det hvordan den ser ud visuelt? Hvis det er visuelt så kan du slå det røde lys i tastaturet fra. Så må du nok leve med det lækre børstede stål og det lille røde logo bagpå :-) Resten er for mig helt anonymt.

Læs i øvrigt den danske brugervejlednign:
http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/nb/GL752VW/0406_DA11167_GL752VW_V2_A.pdf?_ga=1.166028153.690387000.1469820959
Avatar billede Markus Jessen Novice
30. juli 2016 - 20:31 #11
Ja det er det visuelle, men sådan en stor betydning har det heller ikke for mig. Men det er stadig en af de ting jeg kigger efter, udover specs selvfølgelig...
30. juli 2016 - 20:36 #12
Ok. Held og lykke. Du skal nok enten højere op i pris så, eller også så skal du evt. gå ned i en 256 GB SSD i stedet for en hybrid løsning. Fordelen ved en gamer-bærbar er også at den mange gange kan udvides f.eks. med en større SSD - hvis det bliver nødvendigt.
Avatar billede Markus Jessen Novice
30. juli 2016 - 21:33 #13
Jeg prøver at finde andre alternativer rundt omkring. Men endnu engang tak for dit forslag

Mvh. Markus