Avatar billede Vildmand Novice
30. juli 2016 - 11:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC kan ikke tænde.

Hej..
Har en forholdsvis ny PC som nu pludselig ikke kan tænde.
Tilsluttede i går en ekstra SSD disk som jeg skulle formatere til en anden computer. Alt virkede fint, jeg formaterede disken, og tog den fra igen.
Jeg tændte herefter maskinen som før og slukker igen lidt efter.
Og siden da har den ikke ville tænde. Der er lys i dioden på bundkortet og en lille smule i power knappen, men den starter ikke op.
Har sat de små stik på bundkortet mærket power sw, reset sw osv, ud og ind flere gange uden held. Kan jeg have byttet om på rækkefølgen af dem eller er det underordnet?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 11:38 #1
Det er ikke ligegyldigt hvordan du sætter stikkene fra kabinettet til bundkortet.
Ud for hvert stik, står der hvad der skal sidde der. Eller se i en manual.
Desuden kan du prøve at tage al strøm fra i nogle minutter, inklusiv det lille sølvfarvede batteri på bundkortet - med minde der er en recet knap.
Avatar billede Vildmand Novice
30. juli 2016 - 12:11 #2
Det hjalp at sætte stikkene rigtig i... Havde ikke lige set ordentligt efter på bundkortet.
Mange tak for hjælpen:-)
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 12:33 #3
Velbekomme-:)