30. juli 2016 - 14:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er der sket med Delphi?

Er der nogen som ved hvilken Delphi version der skal til for at kunne lave programmer der skal køre 64bit i Windows 10?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2016 - 14:24 #1
Per https://www.embarcadero.com/docs/rad-studio-berlin-feature-matrix.pdf skal du op i professional eller enterprise (ikke starter).
30. juli 2016 - 16:53 #2
Jeg bruger Delphi 7 Enterprice i dag.
De fleste programmer jeg laver kobler på en Paradox database.
Hvis jeg installerer programmerne på Windows 7 eller nyere, får jeg en besked om at C:/Windosws/System32/et_eller_andet.dll mangler.
Jeg har forsøgt at kopiere filen ind fra Windows XP, men det hjælper ikke.
30. juli 2016 - 17:04 #3
Jeg bruger iøvrigt også en del funktioner fra Indy 10.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2016 - 17:28 #4
Kan vi faa det praecise navn for et_eller_andet.dll ?
30. juli 2016 - 20:25 #5
qtintf70.dll
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2016 - 20:35 #6
Hmm.

Lidt googling antyder at den maaske skal kopieres ikke til C:\Windosws\System32 men til  C:\Windosws\SysWOW64
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2016 - 20:36 #7
Har du proevet at smide den i samme dir som din EXE (for at undgaa at smide for mange filer i C:\Windows) ?
30. juli 2016 - 20:44 #8
Hej Arne

Foreløbig tak for hjælpen.
Lige pt. har jeg ikke adgang til en nyere pc, der ikke vil.
Min egen bærbare har jeg installeret Delphi på, så den vil godt, når jeg kører programmet i Administrator mode.
Der går lige nogle dage.
31. juli 2016 - 20:17 #9
Hej Arne

Tak for din løsning.
Jeg installerede det på min søns pc, han var lige hjemme på besøg i dag.
Det virker.
Hvis du kommer til Ringkøbing en gang, så kik lige ind til mig på den lokale radio til en kop kaffe og en rundvisning.
Endnu engang mange tak.