Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 17:00 Der er 83 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke få adgang til D drev

Er ved at opdatere en ældre bærbar. Er inde på Windows 7 stifinder, og kan se der er både C og D drev. Når jeg klikker på D. drevet, står den bare og snurrer og snurrer, altså venter, i timevis. Den åbner ikke drevet, som jeg gerne lige ville checke inden en evt. nyinstallation.
Hvordan kan jeg komme ind på det drev i stedet?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 17:10 #1
Gælder det også venstreklik med musen?
Hvis nej, så gå ind under egenskaber og forsøg på at reparere.
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 17:33 #2
Lige meget om jeg højre- eller venstreklikker, så kommer jeg ikke ind.
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 18:01 #3
Jeg har nu installeret "speccy" som analyserer computeren. Den har givet svar på alle punkter - undtagen Storage, hvor der bare står "analyzing..." fortsat. Så der er klart et problem med det drev.
Nu er det ikke min pc, men jeg formoder, det er én harddisk, som er opdelt i C og D. Og C drevet virker som sådan ok - omend noget langsomt.
Så hvad skal jeg gøre? Måske findes noget andet software, som jeg kan hente, som kan tvinge sig adgang til D drevet - eller analysere det - eller om ikke andet slette det?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 18:05 #4
Hvis computeren har et CD/DVD drev er det måske det?
Men det kan også være registrerings fejl, eller virus?
Prøv i Diskhåndtering, at skifte drevbogstav.
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 18:22 #5
Hvor finder jeg diskhåndtering i w7
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 19:36 #6
Windosw knappen + X
Når du er inde, venstre klik på partitionen.
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 19:48 #7
Har fundet diskhåndtering. Den står og siger "der oprettes forbindelse til tjenesten Virtual disk"...og der har den stået i snart en time...
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 19:54 #8
Det forstår jeg ærlig talt ikke. Det er vel ikke nogen virtual disk?
Ved du hvad der er på disken?
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 20:15 #9
Jeg ved ikke hvad der er  - det ved ejeren heller ikke. Måske er der slet ikke noget. Det med Virtual disk kommer bare frem med det samme når jeg har været inde og klikke på "Opret og formater harddiskpartitioner". Så kommer et vindue hvor der står Diskhåndtering foroven, og nederst står som nævnt "Der oprettes forbindelse til tjenesten Virtual Disk.."
Men det er måske det forkerte sted, jeg er inde? Der er ingen steder i kontrolpanel/system hvor man kan klikke direkte på Diskhåndtering?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 20:36 #10
Ejeren ved det Ikke?
Er der et DVD drev?
Disk håndtering, men der har du jo været inde?
En anden vej: Kontrolpanelet - System og sikkerhed.
Forneden Skab og formater harddisk.
Måske står det lidt anderledes, min windows er på engelsk.
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 20:48 #11
Se #9 - der gjorde jeg det du omtaler. Giver samme resultat.
Nej, han har ikke brugt den i lang tid. Men jeg kan lige tilføje, at når jeg starter computeren op, så kommer den og laver en "kontrol af disk for konsistens", netop D. drevet altså. Kører altså en CHKDSK af sig selv:
"0 store filposter behandlet.
0 beskadigede filposter behandlet.
0 EA-poster behandlet.
0 genfortolkningsposter behandlet." ..siger den lige nu, hvor 73% færdig.
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 20:52 #12
Prøv dette gratis program og se hvad de siger:
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 21:15 #13
ok, det prøver jeg. Den er stadig i gang med CHKDSK og siger nu "Fejl rettes i indeks $I30 for filen 8753"...hvis det siger nogen noget...?
Avatar billede Slettet bruger
30. juli 2016 - 21:19 #14
Lad den endelig arbejde færdig.
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2016 - 23:07 #15
Fortæl hvad der står ved  D: drevet og størrelsen?
https://billedeupload.dk/?v=QKn9p.jpg
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 23:10 #16
Jeg ved ikke hvad der sker. Den kan ikke installere programmet - eller rettere, den installerer det, men det vil ikke starte. Har så forsøgt med Malwarebytes. Samme problem - installeres, men vil ikke køre.
Jeg tror jeg må kaste håndklædet og gå tilbage til fabriksindstillingerne, som er med Vista, og så opgradere til W7 derfra.
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 23:26 #17
Svar til #15: Jeg kan ikke få lov at se det billede, du foreslår. Når jeg går til Diskhåndtering står den igen i bunden med beskeden om at "Der oprettes forbindelse til tjenesten Virtual disk..."
Avatar billede ps76 Forsker
30. juli 2016 - 23:34 #18
Den har et "recovery" drev, men jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står, hvordan man bruger dette til at køre den tilbage til f.eks. fabriksindst.
Det er en HP Pavillon dv7
Avatar billede poko1 Ekspert
30. juli 2016 - 23:34 #19
Prøv at skrive didkmgmt i søgefeltet nede ved startknappen og åben af mulighederne
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 00:01 #20
Jeg tror der er en slåfejl i #19, der skulle nok stå diskmg.
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 00:21 #21
Ingen af de to forslag til søgefeltet giver noget. Og når jeg så vælger "flere resultater", så glimter skærmen lige en gang - og så er jeg tilbage på skrivebordet...?!
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 06:02 #22
Undskyld sad i tusmørke
https://billedeupload.dk/?v=9MTvf.jpg
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 08:53 #23
ja, men jeg kan ikke få lov at komme derind som sagt. Kan heller ikke komme ind i safemode. Den starter indlæsning men stopper hver gang ved "indlæst:\windows\system32\DRIVERS\avgidshx.sys"
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 08:55 #24
Da jeg jo har fået reddet div. data er jeg egentlig bare interesseret i nu at få nyinstalleret den fra bunden. Der er som sagt et REvovery drive, men jeg kan ikke finde info om, hvordan man bruger det. Nogle forslag til dette? Eller til hvordan jeg ellers kan få lave en nyinstallation? Skal vel lave en eller anden form for bootdisk?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 09:09 #25
Hvis du ikke ved hvilken udgave  kan hente en windows 7Multi her:
http://www.oz1dis.dk/win7download/Win7_DA_64_SP1_multiDVD.iso
Med dette værktøj fra microsoft kan du lave en DVD/USB Disk
http://wudt.codeplex.com/
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 09:18 #26
ok tak, det prøver jeg. Hvis jeg lægger iso`en på en usb stick, starter den så på denne, eller skal jeg ind i bios el lign. og fortælle den, at den skal læse uSB`først?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 09:23 #27
er det ikke F11 eller F12 der skal trykkes på for at vælge Boot option?
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 09:26 #28
F11 - men det virker ikke. Hvis jeg holder den nede for længe, giver den konstant hyletone. Hvis jeg holder den nede for kort, starter w7 bare op normalt. Mærkelig computer...
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 09:29 #29
Det bedste har altid været ikke át holde F11 nede men tippe den under opstart!
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 09:43 #30
Jeg har prøvet synes jeg, men prøver igen. I øjeblikket er jeg dog ved at forsøge at indlæse en W7 dvd, som jeg havde liggende - den er ved "copying temporary files." Jeg bootede ikke op på den, men klikkede bare på "setup" og ser altså ud til at den er gået i gang.Men ved jo ikke om det lykkes den vej.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 10:43 #31
Hvis du har nøglen til den windows 7, så boot op på den og slet hele disken, og begynd helt forfra. Så kan du få en ren installation. Som det kører nu virker det jo håbløst.
Ang. Iso, nej man kan ikke bare lægge den på en USB stick, den skal installeres på den.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 11:17 #32
Som skrevet i #25
Med dette værktøj fra microsoft kan du lave en DVD/USB Disk
http://wudt.codeplex.com/
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 11:23 #33
Det er muligt at USB er excluderet i din Bios - tryk på F1 ved opstart og tjekke, om du over hoved kan boote fra USB
og som der står i #31 kan du ikke bare kopiere iso-filen til usben - den skal installeres
Her er en guide til det http://www.instructables.com/id/How-to-Create-a-Bootable-USB-Drive-Without-Using-A/
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 11:26 #34
#32 Spørger skriver jo i #30, at han har en Windows 7 DVD, og så er der vel ingen grund til at gå en omvej over Iso.
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 11:54 #35
Jeg er gået igang med at installere på den w7 jeg har, men den er ved opstart gået i gang igen med en chkdsk, og står stille ved 73%, præcis som beskrevet i #11 og 13. Nu lader jeg den altså stå hele dagen om nødvendigt og ser hvad der sker.
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 11:58 #36
Så ligner Eksperten sig selv igen Det er jo ikke alle der får Mail lige efter de er skrevet ELLER?
Og så her den lette måde
https://billedeupload.dk/?v=at3hp.jpg
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 12:02 #37
Installerer du stadig fra fra windows? Hvis ja så er du på gale veje.
Kun det jeg skrev i #31 er muligt.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 12:16 #38
Jeg har ikke fået post fra E. siden i går. Men det viste sig, at det var Microsoft, som af sikkerheds grunde, havde deaktiveret min outlook - uden at give mig besked.
Nu kører det igen, og der lå en hel stribe mails fr E.
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 12:31 #39
Ref, 31: Jeg har IKKe en w7 nøgle, men en Vista nøgle (sidder bagpå computeren).Jeg har også en upgrade w7 dvd, men den er fra en anden computer, min datters tidligere, ved ikke om jeg så kan bruge den til at upgrade, hvis det overhovedet skulle lykkes mig at få Vista geninstalleret.
TIlbage til Vista kan jeg ikke via Recovery tilsyneladende. Har prøvet flere gange med F11, men den går ikke i Recovery. Er der andre metoder mon?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 12:49 #40
Og hvis du ikke har en nøgle så er muligheden stadig til stede at boote op på et Windows medie og køre Repair
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 13:00 #41
Jeg har været inde i bios og sat usb øverst i boot rækkefølgen. Så jeg må lave den boot usb. Men skal det nu være VIsta eller W7? Som sagt er computeren udstyret med licens til Vista, og jeg har førnævnte upgrade dvd fra Vista til W7, godt nok fra en anden pc, men det betyder måske ikke noget...Eller skal jeg gå direkte efter en W7 boot usb, selvom jeg ikke har en W7 kode?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 13:09 #42
Det skal være det styresystem der kørte på PC'en inden dine problemer1
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 13:28 #43
Når koden er til Vista er det det styresystem du skal installere.
Det giver ingen mening at bruge w7 DVDén fordi windows vil stå som ikke aktiveret, og Microsoft vil lukke den gradvis ned.
Hvis du så får installeret Vista kan du jo prøve opgraderingen til W7 - hvis altså du har opgraderings koden. Giver opgraderingen problemer, og koden ikke bliver brugt på en anden computer, kan du kontakte Microsoft.
Avatar billede ps76 Forsker
31. juli 2016 - 13:44 #44
ok, så status er: Jeg har været inde i bios og valgt USB som first boot. Det skal være en Vista, der skal bruges. Så må jeg finde ud af senere, om jeg kan opgradere fra min datters gamle W7 dvd.
Så hvem kan finde en vista boot fil til mig som jeg kan installere på usb stik? Det er faktisk ikke så let - synes jeg i hvert fald...?!
Avatar billede poko1 Ekspert
31. juli 2016 - 13:58 #45
Hvis den kørte og var aktiveret på Windows 7 så kører den også Windows 7 efter Repair!
Men undskyld jeg hopper fra her der er for mange :-( :-( :-(
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 14:20 #46
#44 Ja det har du forstået rigtigt.
Ang. #45 jo selvfølgelig er det rigtigt, at hvis man har noget, som går i stykker og man derefter kan reparere det, så er det godt igen.
Men når det, i dette tilfælde, ikke kan repareres, må der jo en fornyelse til.

En vista Iso, så skal der jo søges på nettet, med mindre du kan låne en Vista.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 14:32 #47
Jeg har oprettet  et spørgsmål om denne windows salgs side er OK.
Nu venter jeg svar.
Hvis den er, skulle du måske over veje at købe en windows 7-8.1 eller 10
Som du kan se, er priserne meget lave. Så hvorfor rode med Vista, som er et
skod program.
https://www.g2play.net/catalogsearch/result/index/?q=windows
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 15:22 #48
Siden er åbenbart OK. Så hvis du vil, kan du få en ny windows for småpenge.
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2016 - 15:23 #49
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 10:08 #50
@ ps76 Du skriver:"Jeg er i gang, har downloadet iso filen og er ved at installere - kører lige en reparation først "
Hvad mener du dog med det? Med en Windows 10, som er et helt nyt styresystem,
er der ikke noget at reparere. Du booter bare op på Windows 10, sletter alt og trykker på "NY" og begynder helt forfra.med en ren installation.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 10:17 #51
nå ok - det var fordi der har været problemer bl.a. med at tilgå D: drevet. Må være en hardware fejl så jeg forstod på bl,a. #40 at jeg skulle køre en reparation..men jeg misforstod måske. Jeg gik i hvert fald ind i reparation og valgte "nulstil denne pc" - hvilket den står og kører på i øjeblikket (sidste times tid). Kan være der ikke sker mere og jeg bare skal starte forfra og så vælge installation af w10.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 10:17 #52
Når jeg siger den står og kører, så viser den "gør tingene klar"...og snurrer og snurrer...
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 10:40 #53
Det pko1 skriver om i #40 handler om en reparation af den opgraderede windows 7.
Glem alt om det. Nu gælder det om at installere windows 10 fra bunden, og det kan gøres under installationen, når du vælger at slette ALT så hele harddisken er tom.
Så trykker du på ny og vælger hvor stor en partition du vil have som C-drev. Jeg
vil foreslå 80-90GB. Så kan du bagefter lave flere partitioner.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 10:46 #54
Ps. Det lyder som om du er startet op i den gamle Windows. Du er nød til at stoppe,
og i stedet boote op på windows 10 - altså fra et DVD drev, eller USB - så den starter der..
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 10:49 #55
ok  jeg begynder forfra og laver en ren ny installation.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 11:25 #56
Jeg er ikke så heldig med det her...den er i gang med w10 installationen, skriver "installationsprogrammet starter" og timeglas - men så sker der ikke mere, andet end  en jævnlig "klikkelyd" fra computeren, som om noget mekanisk har problemer. Kan ikke bedømme om det er dvd drevet eller noget andet...Den har stået således en halv times tid nu. Skal jeg forsøge forfra?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 11:34 #57
Uha! en jævnlig klikke lyd. Hvis den kommer fra harddisken er den gal med læsehovet, og så er disken ødelagt. Prøv at se her:
Hard Drive Click of Death
https://www.youtube.com/watch?v=vbq8vfs1wYY
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 11:43 #58
Prøv at sætte noget andet i DVD drevet, musik eller hvad som helst, skru helt ned for lyden og lyt. Jeg tvivler på, at det er DVD drevet, som klikker, men så er det afprøvet.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 11:46 #59
Men jeg kan jo godt få starter den op med den eksisterende W7 version, så harddisken kan jo ikke være død?
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 11:56 #60
Det er ikke dvd drevet. Jeg har startet den nu igen, med åbent dvd drev, som ikke kører - og den klikker stadig.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 11:59 #61
Nej motoren kan udmærket køre som den skal, men hvis læsehovet ikke kan læse og skrive korrekt, men klikker frem og tilbage, så er HDD jo ubrugelig.
Klik lyden kan formodentlig kun skyldes HDD eller DVD.
Har du mulighed for at sætte HDD til en anden computer, eventuelt som slave?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 12:02 #62
Ok, Du er nød til at lytte til den HDD. Kan du ikke få den ud i hånden, så den kun har forbindelse til ledningerne, og lad den køre?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 12:46 #63
Vil mene at dele af harddisken er defekt siden man ikke kan få adgang til d drevet som jo ikke ligger på den første partition. Under en nyinstallation vil der måske forsøges at henvise noget til det ødelagte d drev og derved stopper installation.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 13:02 #64
#63 Jo men det kan vel skyldes læsehoved, hvis det er det som står og klikker?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 13:06 #65
Jeg vil tro at der er overfladen på disken der er defekt, og ikke nødvendigvis læsehovedet. Har i enkelte tilfælde oplevet at for lidt strøm var årsag til klik lyd, men her kan Windows 7 jo godt køre.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. august 2016 - 13:06 #66
Hvis din disk klikker, er den færdig - så kort kan det siges!

Er der ingen data, der skal reddes ud af den, så køb en frisk og installer fra bunden, så er du kørende igen på ingen tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 13:11 #67
#66 Ja det er også min vurdering. Selvom man måske kunne få installeret en nyt system på den, ville det være spild af tid vil jeg mene.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 13:11 #68
Det lyder plausibelt. Lige nu kører jeg en "Primary hard disk self test" som tilbydes ved opstart under en "service startmenu", og der er ingen kliklyde at høre indtil nu ved 64% fuldført.. Hvis det er D:drevet, der driller er der så ikke noget software, som f.eks. kan få mig ind og neutralisere det mon?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. august 2016 - 13:15 #69
Der er ingen software, der kan kurere en hardware-fejl.

Hvis den når samme punkt, som du har mødt i CHKDSK og den klikker igen, så der kun papirkurven tilbage: byt-til-nyt.

Uanset resultatet ville jeg ikke have tillid til disken længere, og med de priser de efterhånden er landet i, ville jeg bestemt ikke løbe risikoen.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 13:16 #70
Med MiniTool kan du installere og lade den teste disken. Fejler den her så bør den skiftes:
https://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 13:21 #71
"Hard disk test passed" siger den nu. Ingen kliklyde under testen overhovedet. Nu er den så gået i gang med en "Full test". Jeg må hellere bare lade den køre nu, men det går langsomt, kan jeg se.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 13:23 #72
# 61-  nej jeg tror ikke jeg har mulighed for at tage harddisken ud. Det er en ældre bærbar, og selv om måske kunne ved at skrue den fra hinanden, så ved jeg ikke hvordan jeg skulle sætte den til noget andet. Så teknisk er jeg altså ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. august 2016 - 13:31 #73
Det er som regel enkelt at udskifte en disk (størrelser og stik er standardiseret), så med tålmodighed og omhyggelighed kan du sagtens gøre det uden den store kædestrammer-eksamen.

Men lad os se hvad den siger, når den fulde test er kørt igennem. Melder den "ok", burde du jo kunne installere en frisk Windows på den, men hav lige i baghovedet, at den har haft lidt ondt, så der som minimum er en backup af kritiske data på den.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 13:41 #74
Ingen problemer med backup. Jeg har fået det ud, som jeg ønskede. Jeg har jo haft den åben flere gange og inde på windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 14:07 #75
Enig med #73. Selv om bærbare kan være uhyre vanskelige at have med at gøre, så er HDD en undtagelse. De er normalt meget nemme at skifte ud.
Man kan få en 500GB HDD for under 400 Kr. inklusiv fragt.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 16:16 #76
Nu er testen færdig. Der har ingen klikkelyde været under testen - men den slutter med at sige "Hard disk test failed" "Hard disk 2 quick (304)" og "Hard disk 2 FULL (306)"...Prøver en sidste gang at sætte installationen i gang.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. august 2016 - 16:30 #77
Hvis den melder [failed] giver det ingen mening at installere noget på den!?!

Windows, programmer og data bliver i bedste fald ustabile og ikke til at stole på - i værste fald er brugeren ikke opmærksom på problemet før han/hun allerede har mistet data på det.
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 16:44 #78
ja ok - hvad med varme? Nu har den jo stået tændt i flere døgn mens jeg har arbejdet på den. Den er ganske varm - kan det have en indvirkning? GIver det mening at lade den køle af til imorgen og så prøve igen?
Harddisken er en Toshiba MK5055GSX HDD2H21 500gb (har lige taget den ud). Hvilken harddisk kan jeg udskifte den med, hvis nu naboen ønsker det? Jeg har ikke udskiftet harddisk på en bærbar før...men det virker jo rimelig simpelt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. august 2016 - 16:55 #79
Temperaturen spiller ingen rolle i denne sammenhæng: En fejlet disk er en bæ, uanset hvor lunken den er...

Disken er en helt almindelig 2½" SATA2-disk (300GB/s) på 5400rpm, så den kan erstattes af hvad som helst - jeg er lige ved at sige, at alt nyt vil være hurtigere, men skal der skiftes, så overvej grundigt, om der er brug for 500GB i en bærbar; det kunne jo være, det gav mere mening at sætte en 250GB SSD i.

Harddiske koster ikke mange mønter:
http://www.edbpriser.dk/hardware/harddisk.aspx?hd-kapacitet=(gte+536870912000)&harddisktype=Intern+harddisk&formfaktor=2.5%22&tilslutning=%5BSerial+ATA-300%2CSerial+ATA-600%5D&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List

SSD til sammenligning:
http://www.edbpriser.dk/hardware/ssd-solid-state-drive.aspx?hd-kapacitet=(gte+268435456000)&harddisktype=%5BIntern+harddisk%5D&graenseflade=%5BSerial+ATA-300%2CSerial+ATA-600%5D&count=10&sort=TotalPrice&rlm=List
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 17:06 #80
ok tak for forslaget. Hvad med de andre specifikationer på computeren...er den tidssvarende, eller skule man simpelthen skrotte den og købe en ny - altså kan det betale sig at bruge f.eks. 500 kr på en ny harddisk, i forhold til måske 2000-2500 på en hel ny computer?
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 17:10 #81
Nu kommer det jo an på, hvad computeren skal bruges. Hvis det ikke er til noget særligt som internet, skrivemaskine mm, så er en almindelig Sata disk udmærket.
Men ønsker man hurtighed, mindre strømforbrug og mindre varme, vil jeg anbefale:
en SSD på 250 GB: https://www.computersalg.dk/i/2283937/samsung-850-evo-sort-serial-ata-iii?utm_source=PriceRunner&utm_medium=PriceRunnerLINK&utm_campaign=PriceRunner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. august 2016 - 17:26 #82
Hvad er specs på den? Så vidt jeg lige kan Google mig til, kan en HP Pavillion DV7 være lidt forskelligt op til en Core i7.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. august 2016 - 17:46 #83
Jeg har en HP Pavillon DV6 der fik en Samsung Evo 850 250 gb i, og den blev livlig når den var monteret. Så ser computeren ellers hæderlig ud og velpasset, så vil jeg da mene man godt kan ofre en ssd på den.
Dør computeren før tid, ja så har man jo en fin systemdisk til en anden pc. Den kan jo sagtens bruges i en stationær pc. Denne pc her jeg skriver ved har en 120 gb Samsung Evo 850 som systemdisk og en 250 gb til data, dokumenter og backup.
Den kører perfekt :-)
Avatar billede ps76 Forsker
01. august 2016 - 18:31 #84
Jeg har returneret computeren til naboen nu - han vil overveje om den skal have en ny HD eller han vil købe en helt ny. Han har fået alternativerne forelagt.
Tak for hjælpen til alle. Er der ikke noget med point mere?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. august 2016 - 18:42 #85
Du markerer vist bare de indlæg, du mener har bidraget til løsningen.

Så må vi jo se, om du skal videre med en opgradering senere... ;-)
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 20:28 #86
-:)