Avatar billede Marc F. Mester
30. juli 2016 - 17:06 Der er 4 kommentarer

Soundcard fra Xp benyttes til vista?

Hej alle! Kan jeg benytte lydkortet af Xp`en til Vista? Eller går det ikke?
Jeg spørger bare, fordi lydkortet fra min PC ikke mere virker.
På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
30. juli 2016 - 17:11 #1
er det driverne? så se på, om systemerne passer (fx er wp oftest 32bit, så din vista skal også være det).
Men ellers, så er systemet fra vista og frem nogenlunde ens, så driver til fx win7 kan bruges til vista.

Hvis du rent fysisk har et defekt lydkort i en vista-maskine, så kan du godt tage et kort fra en xp-maskine og sætte i i stedet for. Typisk vil vista så (om muligt) selv finde drivere på nettet.
Avatar billede Marc F. Mester
30. juli 2016 - 17:34 #2
Nej, det handler om Hardware direkte (altså lydkort selv).
Så skal jeg kigge efter.
Men mange tak for hjælpen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
31. juli 2016 - 15:29 #3
Hardwaren er der ingen problemer i - det håndteres (i denne sammenhæng) på samme måde set fra XP og Vista. Driverne kan være en anden udfordring. Du bør tænke på, at både XP og Vista nu er ikke-understøttede OS'er, så der er hverken opdateringer, patches eller nye drivers til nogen af dem længere.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 07:40 #4
...men hvis du er heldigt, er kortet "så gammel" at driverene er indbygget i Vista (det er tit med nye styresystemer, at ældre Hardware indbygget er)