Avatar billede kurtba Ekspert
31. juli 2016 - 00:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Trådløst netkort med usb

Jeg har en ide om, at noget  i mit netkort ikke fungerer optimalt, idet jeg visse dage falder af mit netværk flere gange. Men det er næsten altid kun min bærbare pc der falder af, ipad m.m. bliver typisk på.
Så nu  vil jeg forsøge med et usb netværkskort med sidste nye standarder og som kan køre både 2,4 og 5 ghz og med usb 3.0.
Har ledt efter test  på nettet men det kniber med at finde brugbart efter 2013.
Nogen som har konkret viden om og meget gerne bruger et sådant netkort, som de kan anbefale.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2016 - 07:31 #1
Har du tjekket om det kan være indstillinger i strømstyringen der gør at den falder af?
Prøv at gå i enhedshåndteringen og undersøg under dine netkort i egenskaber-strømstyring, at Windows ikke må lukke for enheden for at spare på strømmen.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2016 - 09:32 #2
Avatar billede kurtba Ekspert
01. august 2016 - 00:40 #3
Jeg har været alle indstillinger i gennem flere gange og alle former for dvale m.m. er slået fra. Så problemet burde ikke kunne ligge der. Derudover kan den miste forbindelsen bedst som jeg har gang i noget.
Tak for linket til BJ. Kan dog se, at der er mere end 5 dages leveringstid, hvilket ofte er ensbetydende med, at de ikke kan skaffe den mere.
Jeg vil helst også have en stick så kort som mulig og uden udvendig antenne.
Der findes en del muligheder, kan jeg se, men håbede at nogen havde praktisk erfaring med en af dem, så man ikke bare læste om, hvor gode de var.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. august 2016 - 09:29 #4
Da du vil have dual-band, så skal der mere plads til antenne. Så de helt små nano-usb-wifi-dongle findes ikke. jf edbpriser, så er dette den mindste
http://www.edbpriser.dk/wi-fi-dongle/winstars-ws-wn681a1-id-12889872.aspx
Jeg har selv køre med en nano-dongle før (fra trendnet), og den kørte upåklageligt - men grundet skift til .ac og ny bolig/krav så har jeg opgraderet.
Avatar billede kurtba Ekspert
03. august 2016 - 22:54 #5
Hmm - jeg kan ikke se, at jeg rent faktisk var inde og svare på denne tråd for flere dage siden og markere #4 som løsning.
Men jeg gentager så lige mig selv - jeg bestilte den anførte winstars usb dongle og for en sikkerheds skyld bestilte jeg så også en linksys wusb 6300 adapter, da jeg kunne se, at den angiveligt kunne køre hurtigere. Men den er større, så derfor ville det være rart, hvis den lille kunne gøre det.
Jeg har nu modtaget dem og har kort testet. Den fra Winstar havde jeg ikke umiddelbart stor succes med. Der er nok for langt til routeren, for den viste dårlig forbindelse og faldt af flere gange. Download hastigheden var heller ikke meget bedre end den jeg har haft hidtil via 2,4 ghz og n netværk, selv om jeg koblede på via ac og 5 ghz netværket.  Men testen blev ikke så lang, da jeg faldt af nettet flere gange.
Så blev linsys sat til, og umiddelbart så spiller det bare. Den har nu kørt i 5 timer uden udfald og jeg kan også se, at den viser noget større signalstyrke end den fra Winstar gjorde, Så der er nok plads til bedre antenne i den større enhed.
Min download hastighed er steget, så jeg nu henter med ca. 4 gange den hastighed, som jeg ellers har haft.
Så indtil videre må jeg tage ulempen ved den større enhed, da resultatet er så meget mere tilfredsstillende.
Tak for deltagelsen til alle.