Avatar billede Marling Juniormester
01. august 2016 - 11:26 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke download fra internettet.

Efter jeg har kørt et program der har ført min computer tilbage til fabriksindstillinger ( som da jeg købte den ) kan jeg godt på nettet, - men når jeg vil download eller åbne link på siderne meddeles der følgende på skærmen forneden i venstre side.
Først et advarsel tegn og derefter står der "Udført men fejl på siden.."
og der bliver ikke åbnet nogen link eller download noget...håber nogen kan fortælle mig hvad jeg kan gøre.
mh.
01. august 2016 - 11:46 #1
HEJ,

Indledningsvis:  Ved du om du overhovedet kommer ud af din maskine .

(Underforstået- ved du om din maskine har forbindelse tiil WWW.  )

Prøv følgende:

Gå i DOS Modus og når du har :C:\.......\....  > (punktummerne repræsenterer en sti)  skriver du :    PING 127.0.0.1  , så skulle du få 4 linier tilbage efter nogle sekunder.

Får du dem virker dit netkort.

Prøv nu:    C:...> PING WWW:IBM:DK    (eller en anden adresse.)

Jeg ved IBM.DK virker  så jeg vil anbefale denne.

Får du svar (de 4 linier) har du forbindelse UD af din maskine og da ligger fejlen et eller andet sted i din browser (kan være konfiguratione), men lad os løse det senere...

KRISTIAN
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2016 - 11:48 #2
Prøv  i menulinien Funktioner Internetindstillinger Fanen Avanceret tryk på Nulstil
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2016 - 12:06 #3
I det du jo kan komme på nettet så prøv
https://billedeupload.dk/?v=Q03ST.jpg
Avatar billede Marling Juniormester
01. august 2016 - 12:37 #4
Jeg har prøvet poko1,- men da hjalp ikke.

Til Snestrup2000 - Jeg ved ikke hvordan jeg kommer i Dos Modus?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2016 - 12:44 #5
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 13:15 #6
#4 - Dos Modus kan du komme ved at højre-klikke på Windows-ikonet og vælge "Kommandoprompt" (går ud fra du har opgraderet til Win10) -> ellers tryk på Winodws-flaget (på tastaturet) + R og skriv i det nye vindue "cmd" (uden gåseøjene) og tryk på Enter

Du bør også undersøge, om du har "tillad pop-ups" aktiveret - alt afhængig af, hvordan du prøver at downloade?

Og så er det altid en god ide at opdatere din pc, når den er sat tilbage til fabriksindstillinger...
Avatar billede Marling Juniormester
01. august 2016 - 14:53 #7
Til Snestrup alt virker som du skrev der kom 4 linier frem, men adressen du skrev på IBM kunne den ikke finde.
Måske er det min browser og jeg har tænk på om man kan download en browser fra en anden computer > lægge den på et usb stik og kopierer den ind på computeren der ikke virker... hvis man kan, - hvordan får jeg browseren over på et usb stik..jeg mener at hvis jeg downloade bliver den install.på den computer hvor jeg henter den.

Måske har du eller andre en bedre løsning på mit problem.
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2016 - 14:57 #8
01. august 2016 - 17:02 #9
HEJ,

Jeg har været ude og fare (landet rundt), så derfor mit sene svar.

DOS-prompten får du som POKO1 (#6) beskriver.

Jeg har siden testet www.IBM.DK -- den er ikke aktiv. De har fjernet PING forespørgslen på deres server. Men jeg har netop testet at www.nx.dk fungerer, så prøv den.

Kristian
Avatar billede Marling Juniormester
01. august 2016 - 18:22 #10
hej Kristian,jeg nu prøvet www.nx.dk og den fungere ikke på min pc.
Jeg har imellemtiden kørt programmet til fabriksindstilling igen på computeren og nu er problemet når jeg vil på nettet at den melder en " Http 404  blev ikke fundet"  i Explore, men hvis jeg søger på Google kan jeg komme på siderne på det jeg har søgt på, men kan ikke download, eller komme ind på link på siden - den skriver på skærmen i nederste venstre hjørne "at der er en fejl på siden "
Tror du det kan være browseren, - Microsoft som jeg har talt med forslog jeg fra en anden computer download Explorer og og lægge den ind på et usb stik og overføre denne til computeren med problemet.
Kan man det og ved du hvordan jeg skal gøre.
Jeg mener at når man downloade browser bliver den automatisk lagt ind på den computer du har downloade fra?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. august 2016 - 18:36 #11
her ber en Dansk ie11 64
den gemmes i Overføårsler hvi du siger gem læg den så på usb
http://download.microsoft.com/download/0/9/3/09371BB2-B521-4B92-909A-FBC37FE4E921/IE11-Windows6.1-x64-da-dk.exe
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2016 - 19:01 #12
Kan du for sjovens skyld prøve engang at pinge side 8.8.8.8
(altså ligesom før - DOS-prompt og skrive:
ping 8.8.8.8
)
Jeg ville mene, at du får svar tilbage -> og i givet tilfælde er der noget galt med din DNS-opsætning (findes under netkortindstillinger - der bør ikke stå noget)
Avatar billede Marling Juniormester
01. august 2016 - 23:30 #13
Til poko1 Jeg får ikke muligheden for at gemme når jeg downloader dit link, - men tak for dit tip.
02. august 2016 - 00:26 #14
HEJ,

Uden at lægge hovedet på blokken vil jeg mene, at der er et eller andet i din browser, som ikke er sat op i overensstemmelse med specifikationerne. (men hvad det er,  er så problemet.)  Hvis du får 4 linier når du pinger nx.dk og dit svar er mmm.xxx.zzz.yyy  (ipnummeret) byte  32 ... osv ) så er dit netkort konfigureret og opsat korrekt og din kommunikation til nx.dk (i dette tilfælde) korrekt.  ALTYSÅ AT DIT SIGNAL UD AF MASKINEN FUNGERER OG ER KORREKT. Men her kører du DOS- modus. (Alt det her med router / a,ltså hvordan webben selv finder ud af hvordan den skal finde Nx.dk 's fysiske placering (som i parantes er Struer) ligger i selve  IP-nummer og den logik der ligger bag selve Web-systemet.)  Jeg har ikke kendskab til om der i DOS modus findes en kommando, som tillader download'ing af filer (her må andre klogere end mig træde til),  her må du bruge enten PHP eller andre "våben".  JEg ved det kan lade sig gøre omend det vil være smartere art bruge WINDOZE's browsere.  Jeg tænker her i en  eller anden test-opstilling. (VI testede netop dette i en opgave en gang tilbage i tidlig 90'erne i DOS ,modus):  Men hvordan vi gjorde det og koden ---  ???  bare væk...

En strøtanke - kan det være et dræbende JAVA-script som driller ?

KR
Avatar billede poko1 Ekspert
02. august 2016 - 06:29 #15
Du skulle jo gøre det på en anden Pc:
Avatar billede Marling Juniormester
02. august 2016 - 10:28 #16
Til poko1 Jeg gjorde det på en anden computer som virker perfekt.
02. august 2016 - 19:47 #17
hej,

SE lidt på følgende link:    http://www.ics.uci.edu/~cjensen/info/DosFtp

Formålet er at teste om din PC kan FTP'e i DOS mode.

KLan den det, kan den også i WINDOWS mode og da kan det KUN være en browser-opsætning.

Kr.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 10:08 #18
Ved ikke om det her kan løse problemet for dig?
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/308260
Avatar billede Marling Juniormester
03. august 2016 - 12:47 #19
Tak for tippet 220661, men problemet er at jeg ikke kan komme på nettet før jeg får løst Explorer problemet.
Jeg venter svar/mail fra Microsoft på hvordan jeg download Explorer så jeg kan gemme den og overføre den til et usb stik som jeg så kan bruge i den computer hvor problemet med Explorer er.
Når jeg går ind og downloade  Explorer på en computer der virker får jeg ikke muligheden for at gemme file, - den skriver blot at jeg har den nyeste Explorer.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 12:56 #20
Internet Explorer er blevet en del af Windows - man downloader bare opdateringerne.
Desværre er det (mig bekendt) ikke muligt længere at downloade den som fil.
Hvad hvis du brugte Firefox i sted for? (www.mozilla.org)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 13:29 #21
#19 Forstår ikke dog at du ikke kan komme ind i indstillingerne for Explorer og rette til som der vises. Jeg kan godt komme derind selvom jeg udtager internet stikket.
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2016 - 13:29 #22
#20 jeg kan garantere dig for at den kan downloades og køres!  Hvilket jeg lige nu i formiddags har gjort for en ældre dame som havde lavet kuk i det da hun prøvede at opgradere til Win 10
http://download.microsoft.com/download/0/9/3/09371BB2-B521-4B92-909A-FBC37FE4E921/IE11-Windows6.1-x64-da-dk.exe
Avatar billede poko1 Ekspert
03. august 2016 - 13:50 #23
#19 Du har ret Du skal først fjerne den tidligere
https://billedeupload.dk/?v=2DZcz.jpg
Avatar billede Marling Juniormester
03. august 2016 - 14:33 #24
Hurra jeg kan komme på nettet , - tak til alle.... men specielt til Thomas S der foreslog at jeg hentede Firefox som jeg kunne lægge på et usb stik og install. på den pc som ikke virkede på Explorer. Jeg bruger aldrig Explorer alligevel, men kan nu hente Google Crome som jeg glad for at bruge.

Tusind tak for hjælpen...
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 16:07 #25
Velbekomme :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 16:15 #26
Men burde du ikke have markeret hans forslag som løsning på dit problem?
Hans forlag løste jo dit problem :-)
Avatar billede Marling Juniormester
04. august 2016 - 17:21 #27
Til 220661 jeg har markeret løsningen som løst...men tak for påmindelsen.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2016 - 09:06 #28
Velbekomme :-)
Men jeg kom ikke med løsningen. Kunne du ikke markere #20 som løsning?
Vil gerne have du fortryder markeringen af mit indlæg hvis muligt?
Det var kun en oplysning om at #20 var løsningen på dit problem, når du ikke kunne få Explorer til at virke.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. august 2016 - 13:11 #29
Tak :-)