Avatar billede John Trane Novice
02. august 2016 - 09:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betinget formatering

Hej, jeg har et skema, hvor jeg samler timer i en kolonne og nederst fratrækker dem et antal timer jeg har til rådighed. Resultatet kan være positivt eller negativt. Jeg vil i resultatet lave en betinget formatering så feltet bliver rødt når det er =0 eller mindre end 0. Jeg er helt blank og husker ikke hvordan, kan en af jer hjælpe? MVH John
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2016 - 10:15 #1
Sæt en regel i Betinget formatering
Avatar billede John Trane Novice
02. august 2016 - 10:35 #2
Jeps, det er det jeg vil, men jeg kan ikke finde ud af hvordan den skal se ud for at gi mig den funktion jeg ønsker. Regler og formler er ikke min spidskompetence :-)
Avatar billede lineriber Juniormester
02. august 2016 - 11:24 #3
Jeg bruger Excel 2010 engelsk version, så kan kun svarer udfra denne.
1) marker de celler der skal formateres
2) I menuen "Home" vælger du "Conditional formatting"
3) Vælg "New rule"
4) Vælg "Format only cells that contain"
5) I første drop-down felt vælger du "Cell Value"
    I næste felt vælger du "less than or equal to
    I sidste felt skriver du 0
    Klik herefter på knappen "Format" og vælg fx rød text.
    Afslut med at klikke på OK.

Nu burde dine markerede celler blive formateret som ønsket.

mvh
Line
Avatar billede supertekst Ekspert
02. august 2016 - 11:53 #4
John - hvilken version af Excel anvender du?

Hej Line..
Avatar billede John Trane Novice
02. august 2016 - 12:42 #5
Det er Excel 2010 og Lines løsning er super :-) Tak for hjælpen til jer begge :-)