Avatar billede oOCarstenOo Mester
02. august 2016 - 20:18 Der er 4 kommentarer og
8 løsninger

Ekstra SSD Disk på Stationær Gamer PC:

Hej igen gutter,:)
I plejer jo at være så flinke til at hjælpe herinde, for ca. 3 uger siden købte min søn en "msi nightblade gamer pc" men der er en 256 GB. SSD Disk i og den er jo næsten fuld, så havde tænkt på at købe en mere og sætte i feks. en 500GB SSD Disk, men hvordan skal det hele fordeles?
er det noget med at Stram og alt spil skal samles på den 500 GB. SSD, og styresystem og programmer på den 256 GB.SSD eller hvordan..??:)

V.H.
Carsten.:)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. august 2016 - 21:39 #1
Hej, Carsten.

  Steam er ikke noget problem; du kan sagtens have spil fordelt på flere diske (sættes op under "Indstillinger" => "Downloads" => "Steam-biblioteksmapper").

  I kan roligt sætte yderligere 500GB SSD i maskinen og fordele tingene helt som det passer jer uden at det har nogen indvirkning på hverken OS eller Steam.

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2016 - 22:42 #2
Jeg er af den opfattelse, , at det er spild af penge med en ekstra SSD.
Når styresystemet ligger på en SSD er det godt nok.
Køb hellere en almindelig Sata disk på 1TB, så er der masser af plads til billigere penge.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
03. august 2016 - 01:07 #3
Jo men det ville jo også være dejligt hvis spildene starter hurtigt op, så derfor syntes jeg at det er synd hvis man begynder at sætte en HDD i PCén:)
Avatar billede oOCarstenOo Mester
03. august 2016 - 01:09 #4
CRKrogh, hva´så hvis man downloader et spil eller et program eller noget hvilken Harddisk vil den så lægge tingene over på..?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. august 2016 - 06:37 #5
Du burde i browserens indstillinger kunne ændre hvor den skal lægge downloads.
Bruger du Firefox kan du under indstillinger- generelt se stedet hvor filer hentes til. Der må være en tilsvarende for Google Crome.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. august 2016 - 08:13 #6
Når du starter download af spillet i Steam, spørger den, hvor du vil installere.
Så er der to kataloger (f.eks. C: og D:) peger du pare på den placering, hvor der er bedst plads.
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 08:45 #7
jeg mener at man kan sætte "Steam-data" i indstillingerne af Steam - jeg har selv alle mine Steam-spil liggende på en roterenede 1TB-disk. Afhængig af hvilke spil din søn spiller, er det også unødvendigt af have en SSD med alle spil på - tit er det netværket den venter på, eller Grafikkortet (rendering osv)
Det du ikke må gøre, er bare at flytte tingene fra den ene disk til den anden (fint nok med filerne, her mener jeg programmer) -> hvis du feks. flytter Word over til D-drevet stopper det med at virke, flytter du Steam derover stopper det også - det skal gøres gennem programmet (eller geninstallere selve programmet) - med steam-spillene skal du nok afinstallere spillene og geninstallere dem på den anden disk (for at undgå fejl)
Til sidst kan du også overveje at flytte skrivebord at download-mappen til den store disk - bare for at undgå at du løber tør for plads på et tidspunkt
Avatar billede CRKrogh Ekspert
03. august 2016 - 08:56 #8
#7 se mit svar oppe i #1...
Avatar billede Slettet bruger
03. august 2016 - 09:27 #9
Efter en kop kaffe kan jeg godt se, at jeg skrev det samme som nr 1... godt gået :)
Og sry
Avatar billede Carsten B Praktikant
02. januar 2017 - 19:51 #10
Hopper også lige ind med et spørgsmål.....  min nevø har fået en ekstern HD i julegave. Nu er den sat til hans gamer bærbar, men den der kan ikke installeres nogen spil fra Steam på den, da den bliver ved med at sige at biblioteket ikke er gyldigt ??

Nogen gode ideer?
Har prøvet  (sættes op under "Indstillinger" => "Downloads" => "Steam-biblioteksmapper").  men der kan der heller ikke gøres noget

mvh Carsten
Avatar billede CRKrogh Ekspert
02. januar 2017 - 20:05 #11
Hej, Carsten.

  Hvis I går ind i Steam-klienten under menupunktet "Indstillinger" => "Downloads" => "Steam-biblioteksmapper", så skulle du gerne have en knap nederst i vinduet med teksten "TILFØJ BIBLIOTEKSMAPPE". Her bør du kunne tilføje den nye disk.
Avatar billede Carsten B Praktikant
02. januar 2017 - 20:12 #12
Hej CRKrogh

Det er prøvet men virkede ikke....  MEN var lige inde ved pc'en igen...og nu VIRKEDE det sgi :)

Det er SELVFØLGELIG ikke noget JEG har gjort forkert :-)

Tak her fra