Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
04. august 2016 - 14:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Resumé af 10 Jan bøger

Jeg fik 10 Jan bøger, som havde været min fars.
Fik dem som barn.
Har dem ikke mere. Og kan ikke huske handlingen.

Ja, jeg har den ene, fra 1946, som jeg synes bedst om, dengang, som barn :
"Jan som frihedskæmper".

Men jeg var ude på, hvis man kan finde det, at få et resumé af de 9 første Jan bøger, som Knus Meister og Carlo Andersen skrev i fællesskab :
Fra1941-1946.

Den første hed :

"En detektiv på fjorten"

Ja, jeg fik bare lige lyst til at læse lidt om handlingen i de første bøger.

(Hele serien var bygget over samme skabelon. Men alligevel en forskellig handling)

Med venlig Hilsen Jørn *
04. august 2016 - 15:27 #1
Jeg har nr 11 og nr 39.
Men fra grafisk forlag, hvor der er brugt anden nummerering.
https://da.wikipedia.org/wiki/Jan-b%C3%B8gerne
hvor de har nr 2 og 25.
Jeg var lige ved at tro at jeg kunne hjælpe dig med nr 2 :(
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2016 - 15:35 #2
typisk ting, der fås billigt i fx genbrugsbutikker. Vedr et referat, så hør på det lokale bibliotek, de har ofte et kort referat af bøger.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
06. august 2016 - 16:53 #3
TAK for jeres svar !
12. august 2016 - 09:52 #4
Velbekomme.

Du kan også finde bøger på loppe markeder.