Avatar billede finb Ekspert
05. august 2016 - 12:51 Der er 5 kommentarer

Stregkode-scanner eller mobil ?

Jeg mangler en simpel app og/eller scanner og/eller håndscanner, der kan tælle ind- og udgående varer på et lager, så jeg altid ved (gerne på mobilen), hvad der NETTO er på lager.
Nogen forslag ? Tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2016 - 12:53 #1
Hvad er det for noget lager-inventering, det skal snakke sammen med?
Læsning af stregkoden er jo kun en ganske lille del af det du reelt spørger om.
Avatar billede finb Ekspert
05. august 2016 - 13:07 #2
Nej, der skal kun genkendes stregkoder, ingen priser, intet regnskab, osv.
Simpelt sagt:
3 x samme stregkode ind på lager,
minus 2 x samme stregkode ud af lager = netto 1 stregkode = 1 vare på lager.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. august 2016 - 13:20 #3
Joh.. men hvordan er dit "lager" registreret i første omgang - et regneark eller?
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2016 - 14:20 #4
Microsoft har lanceret noget hjemmebryg-programmering: https://powerapps.microsoft.com/da-dk/
Jeg mener de har et eksempel som lyder som det du kigger efter.
Men spørgsmålet som CRKrogh stiller er reelt nok - fordi bare at scanne laver jo ikke et lagerinventar - så skal du også have noget som tilføjer varene, noget som trækker fra dem, noget fejlhåndtering, hvis der er nogen som har "glemt" at bippe ud, tyveri, osv
Avatar billede finb Ekspert
10. august 2016 - 12:40 #5
Ad # 1:
Ja, I har ret,
det kan sagtens være et eksisterende program som fx:
Economics,
Axapta,
"Concorde", og hvad der nu findes -
-men programmet  skal også have en
APP samt en Håndscanner med docking.

I starten er programmet tomt,
varerne må gerne kunne lægges ind i programmet,
efterhånden som man øger/mindsker lageret.

Det behøver ikke være alt for dyrt.
Tak finb