Avatar billede KristianBroby Juniormester
06. august 2016 - 13:44 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Recovery stopper ved 99%

Hej
Min bærbar er gået ned (acer aspire). "no boot able drivers. Insert bootdisk and press any key". Jeg indsætter første disk og vælger "gendan operativsystem og bevar data", da jeg har mange filer jeg gerne vil have igen.
Alle 3 skiver kører fint igennem. "kopierer sikkerhedsfiler" og "gendanner system" går fint, men ved "opdaterer system" stopper den ved 99% og kommer ikke videre. Har ladet "forløbet tid" køre i over 40 timer.
Computeren er født med Windows 7, men efterfølgende opdateret til Windows 10.
Nogen som kan hjælpe en desperat mand?
Venlig hilsen Kristian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2016 - 14:23 #1
Hvis den er opdateret til Win10 lyder det ikke umiddelbart som en god ide at gendanne fra Win7-skiver!

Med det sagt, så find et værktøj, du kan hente dine data ud fra disken med - der er omtaler at et fornuftigt udvalg her:
http://www.gfi.com/blog/top-5-free-rescue-discs-for-your-sys-admin-toolkit/

Når det er gjort, så installer din Win10 fra bunden uden licenskode, så aktiveres den automatisk når den kommer online.
Avatar billede KristianBroby Juniormester
06. august 2016 - 15:08 #2
Hej CRKrogh
Tak for svar? Jeg er nødt til at få skåret lidt ud i pap, da jeg ikke er ekspert i it.
Skal jeg downloade fx hiren boot cd på anden pc - brænde ned på cd - og indsætte den i beskadiget pc og tage den derfra? eller hvordan?
Men dejligt at det lyder til at det ikke er håbløst.
Vh Kristian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2016 - 19:49 #3
Nemlig - brænd den på CD eller læg den på en USB. Der er værktøjer på den, der kan tage fat i en Windows-disk og lade dig kopiere dine data til en anden disk eller USB-nøgle.
Avatar billede KristianBroby Juniormester
06. august 2016 - 22:43 #4
Takker :-)
Jeg har en ekstern harddisk hvor der er plads. Jeg kaster mig ud i det, og downloader hiren boot på den, og prøver om jeg kan finde ud af, at få den defekte til at boote op via den.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. august 2016 - 22:45 #5
Super, lad os høre hvordan det går.
Avatar billede KristianBroby Juniormester
07. august 2016 - 15:53 #6
Hej igen.
Det lykkedes, intet mindre end fantastisk :-) Tusind tak for hjælpen :-)
Et sidste begynder spørgsmål: Kan den ødelagte harddisk på nogen måde, forsøges repareret med Hiren boot cd ? Jeg har forsøgt med et par dos programmer, Hard disk tools. Dog uden held. Evt. noget i mini xp og HBCD menu, som kan prøves ? Dog er det klart vigtigste gjort -> mine filer er reddet til en ny pc --> endnu engang tusind tak :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. august 2016 - 17:21 #7
No prb.

Du kan prøve at køre en fejl-check på disken (det er der en mængde værktøjer til). Melder det ok, ville jeg prøve at installere et OS på den og se hvordan den opfører sig, men nok med risikoen for fejl lurende i baghovedet alligevel.

Husk at markere løsning i tråden.
Avatar billede KristianBroby Juniormester
07. august 2016 - 18:04 #8
Herligt :-) jeg forsøger. Men som sagt, er vildt lettet over at mine filer er tilgængelige i gen :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. august 2016 - 18:07 #9
Det er bestemt et plus - jeg var nogenlunde rolig ved det, når der kun har været forsøgt en gendannelse, hvor der ikke bør blive pillet ved brugerdata.

Super!