Avatar billede Slettet bruger
07. august 2016 - 11:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Du kan se i cmd om din windows er OEM

Har du købt en billig windows og er i tvivl om hvorvidt det er en OEM, kan du se det i cmd. Så det på nettet og prøvede det af.
I cmd skrives:
slmgr.vbs /dlv
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2016 - 12:48 #1
*
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2016 - 13:00 #2
Godt tip. På min pc her er det en Retail udgave (som kan flyttes til anden pc)
Har du også det kan du nederst se hvor mange gange du kan flytte den.
Min licens her kan flyttes 1001 gange endnu, som man aldrig får brug for :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2016 - 19:49 #3
Takker:-) Ok, men jeg har desværre kun en OEM.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. august 2016 - 19:53 #4
Det er vel også godt nok.
Jeg kan jo ikke flytte min win 10 til en anden pc da det er en opgradering fra 8.1. Den kan så vidt jeg forstår systemet kun blive til en Win 8.1 hvis jeg flytter den.
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2016 - 20:01 #5
Nej den gratis opgraderede windows 10 er en OEM og følger computeren.
Det gælder også min 8.1. Når computeren går ned, har jeg ingen windows. Så med mindre jeg finder en billig nøgle, kan det ende med Linux Mint.