Avatar billede Camilla-DA Juniormester
07. august 2016 - 20:29 Der er 6 kommentarer

Stribe på mit tv

I 2012 købte jeg et Grundig fladskærms tv, i det sidste stykke tid har jeg opdaget en stribe fra top til bund i skærmens højre side, kan den skyldes at mit tv står for tæt på min stereo højtaler, der er ca 40 cm mellem tv'et og højtaleren. Vil striben forsvinde igen hvis jeg flytter mit tv længere væk fra højtaleren ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. august 2016 - 20:40 #1
Nej, du tænker på de misfarvninger og forvrængning i billedet, der kunne opstå i billedrørs-TV førhen. Det opstod fordi det var elektromagnetisme, der styrede elektronstrålen i røret. Hvis overfladen i røret blev magnetiseret, f.eks. af en højttaler, kunne strålen ikke tyres som den skulle.

Det er nok nærmere en fejl i TV'en, så afhængig af pris vil det enten være en tur på værksted eller byt-til-nyt.
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
07. august 2016 - 20:45 #2
Tak for svaret CRKrogh, ja jeg kan huske da tv manden havde en heksering, Hos den lokale TV mand i Hadsund siger de at det vil være for dyrt at lave...så det bliver til et nyt tv inden for ikke lang tid. Men måske jeg vil prøve at lave om på indretningen så tv'et kommer længere væk fra højtaleren...om det så betyder noget ved jeg ikke.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. august 2016 - 20:48 #3
Det bør bestemt ikke have nogen indflydelse på et moderne TV.
Har det nogen som helst effekt, er der noget alvorligt galt med TV'et.

Men om ikke andet, så god jagt - det har nærmest aldrig været lettere at få et godt TV til en fornuftig pris.
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
07. august 2016 - 20:51 #4
Jeg har også kig på et par stykker, men skal kigge efter om de er godkendt til Boxer :)
Avatar billede posten Ekspert
28. marts 2018 - 01:33 #5
det behøver du ikke tænkeså meget over hvad de enkelte tv er godkendt til mit tcl-tv var ikkke godkendt til you see og det var jeg også lige glad med da jeg jo har en you see boks som jeg bruger som video  jeg fik at vide fra en af mine venner at bare "hullet var til ca-modulet ku du anvende de kort du havde lyst til det testede jeg så da min mor's tv var til rep. tog hendes ca-modul og satte det i mit tv
bingo så fik jeg pludselig adgang til de 4 kanaler hun betaler for
men det er jo nok lige meget nu da du for flere år siden har købt nyt
Avatar billede Camilla-DA Juniormester
28. marts 2018 - 07:24 #6
Ja jeg købte et Sony.