Avatar billede Mathilde Meier Praktikant
08. august 2016 - 12:34 Der er 4 kommentarer

HDMI virker ikke

Ved ikke om spørgsmålet er under den rigtige kategori - men har lige købt en Lenovo, og jeg kan ikke få mit HDMI stik til at virke.
Jeg vil gerne kunne lave forbindelse mellem mit tv og min computer, men min computer registrerer slet ikke, at et stik bliver sat i den.
Det virkede uden problemer ved min gamle computer.

Jeg kører Windows 10
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2016 - 12:44 #1
På min (asus) er det Fn+F8 for at få grafikkort til at skifte fra egen til ekstern skærm eller begge.
Avatar billede Mathilde Meier Praktikant
08. august 2016 - 13:01 #2
claes57
På min computer under indstillinger, står der stadig kun en skærm tilknyttet. Har ikke prøvet med Fn-F8 metoden, men tænker det virker hos dig, fordi den faktisk registrerer HDMI-stikket
Avatar billede claes57 Ekspert
08. august 2016 - 13:50 #3
og i handlingscenter - der er ikke en aktiv knap der hedder 'projicer' (svarer til Fn+F8).
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2016 - 21:08 #4
Fn+F8 gør det samme som Windowsflaget+P (begge på tastaturet) - forskellen er at fn+f8 kun virker på lenovo - og selv der har de nogen modeller hvor det er en anden kombination.
For at få HDMIen til at vrike, kunne du prøve at opdatere dine grafikkortdrivere (dog må jeg gå ud fra, at din pc er "out-of-the-box" dvs. du har købt med med Win10 og ikke opgraderet/selv installeret den?) - og ellers kan du måske prøve en anden HDMI-port på din tv (bare for at være sikker)