Avatar billede hans01 Forsker
09. august 2016 - 07:29 Der er 6 kommentarer

åbne teamviewer fra hjemmeside

jeg har et link på en hjemmeside. Dette link vil jeg gerne have åbner Teamviewer.

Kan dette lade sig gøre?, jeg kan på teamviewer siden se man kan embedde TV.. men kan man evt linke til sin egen udgave af teamviewer? dvs uden at få deres logo og skidt med!
Avatar billede Slater Ekspert
09. august 2016 - 08:05 #1
Du kan kun åbne bestemte programmer med et link, hvis programmet har registreret en protokol, ligesom f.eks. Skype registrerer "skype:".

Det gør Teamviewer ikke, så vidt jeg ved. Du kan godt registrere det for den, men det kræver ændring af registreringsdatabasen eller kørsel af en .reg-fil, så det er ikke noget du kan gøre for besøgende på dit website.

Du kan desuden heller ikke vælge, hvilken udgave af programmet der kører. Det vil altid være den der har registreret skemaet på den gældende computer.

Det ville være et kæmpe sikkerhedsproblem, hvis en webside kunne starte vilkårlige programmer på en besøgendes computer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 08:43 #2
...plus at TeamViewer naturligvis ikke er interesseret i at andre kan bruge deres applikation uden at den er branded og en del af den pakke, de baserer deres aftaler på...
Avatar billede hans01 Forsker
09. august 2016 - 09:57 #3
Jeg forstår godt sikkerheds spørgsmålet.. Siden jeg er ved at lave er en intern side, beskyttet af login, som viser dels vores fysiske servere med tilhørende virtuelle servere, jeg er ikke helt klar over hvorfor de ønsker at kunne åbne teamviewer, vel for at kunne få adgang til serverindholdet, kunne jeg forestille mig.. skal jeg forsøge at få mere at vide, eller er det helt udelukket at man kan åbne teamviewer op?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 10:03 #4
Hvis det er i firmasammenhæng, ville det give mere mening at udrulle TeamViewer via SCCM eller lignende (så sikrer du netop at det er samme version installeret med de samme parametre over alt). Så vil dit kald fra den interne webside fungere.

Ønsket om at fjerne branding tror jeg du skal vende direkte med dem, om de giver lov til det under en licens.
Avatar billede hans01 Forsker
09. august 2016 - 10:15 #5
hej CRKrogh

ja det er i firma sammenhæng, alt er betalt og i orden.. vil du mene vi skal tage fat i TV direkte, eller ligger der en beskrivelse af hvad jeg skal gøre et eller andet sted på nettet?

det med brandingen kan jeg godt leve med,
Avatar billede CRKrogh Ekspert
09. august 2016 - 10:30 #6
Som jeg er inde på i #4, burde du kunne udrulle din TeamViewer i firmaet, så du sikrer at alle har samme version m.v.
Med det på plads, burde du kunne bruge din idé med at starte den via et link, hvis ikke embedding er en mulighed.

Kører det helt af sporet, plejer deres support at være udmærket.