Avatar billede Slettet bruger
09. august 2016 - 18:19 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Install XP 32bit på 64bit maskine

Så vidt jeg kan læse på nettet, skulle jeg kunne kunne install XP32bit på min 64bit maskine. Men det kan jeg bare ikke, får blå skærm med fejlmeddelelse.
(Den gammelkendte: Hvis det er første gang du ser dette.........)
Er det en sata driver, som mangler?
Jeg har ikke tænkt mig, at køre XP, men er med i et spørgsmål om opsætningen
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2016 - 18:51 #1
Alle x86-64 CPU'er kan koere 32 bit OS. Det er en del af x86-64 definitionen.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. august 2016 - 18:52 #2
Men det kunne vaere et driver problem.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2016 - 19:04 #3
Tak for dit svar.
Har prøvet at køre en Sata driver ind, men når jeg trykker F6 under install, sker der intet. Senere kommer muligheden for at trykke på S for at finde CD drevet, men det bliver ikke fundet.
Nu var det så  bare for at se installationen. Jeg kører windows 8.1. Så det er ikke værd at bøvle med:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. august 2016 - 20:16 #4
Du skal måske ind i din bios og rette til så den kører "ide mode" på bundkortet. Min gamle xp maskine jeg ikke har mere havde en processor der kunne køre 64 bit, og den kørte 32 bit uden problemer. Skulle ikke køre nogen driver når den stod i ide mode.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2016 - 20:52 #5
#4 Det havde jeg helt glemt. Du har uden tvivl ret. XP kan ikke køre med AHCI.