Avatar billede JNC Seniormester
10. august 2016 - 07:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

kan man få win 10 tilbage.

hej
Jeg vi har haft slukket vores computer i mens det var en opdatering (som man ellers aldrig må gøre.
computeren gav ikke andre muligheder end at 0-stille.
Jeg havde fået opdateret til win10, men nu er det så væk 8 dage efter gratis opgradering er udløbet.

Noget der ved om der er en gratis løsning, eller skal jeg ud købe det for 900 kr ?
Avatar billede Slater Ekspert
10. august 2016 - 08:00 #1
Hvis du har opgraderet, så er din licens opgraderet til en Windows 10 licens, så du ejer Windows 10. Det er ikke sådan, at man kun får lov at opdatere én gang, og hvis man nogensinde skal geninstallere, så skal man købe nyt.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 10:08 #2
Du installere bare Win10 uden at angive licenskode, så aktiveres den automatisk, når maskinen kommer på internet - lige ud af landevejen.
10. august 2016 - 14:35 #3
HEJ,

Lige et spørgsmål - lidt uden for emnet:

WIN -10, den for 900 DKK er det en DONGLE eller en CD  ?

(Jeg bor i Norge , kommer regelmæssigt til DK, og heroppe koster den 1200, Nkr (en dongle).

Der kunne være noget at spare.... !

Kristian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 14:44 #4
Der er endnu mere at spare ved at købe nøglen online og hente ISO fra Microsoft:
https://www.g2play.net/catalogsearch/result/index/?q=windows
10. august 2016 - 20:55 #5
Super,

10000 ..........................0000  TAK

Kristian
Avatar billede JNC Seniormester
12. august 2016 - 10:29 #6
#2
Jeg kan ikke finde udaf / nogen steder hvor jeg "bare" kan installere win10.
Jeg har en HP med forinsatalleret win 7, så når jeg nulstiller er det 7'er der kommer på. jeg har hentet alle win 7 opdateringer, men jeg får ikke tilbud om yderligere opdatering som jeg gjorde første gang ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2016 - 11:12 #7
Du skal lige være OBS på at opdatering af Windows 7 efter en installation kan tage RIGTIG lang tid.

Med det sagt, så kan du sagtens opgradere din PC til Windows 10 igen. Så snart den har været opgraderet, har Microsoft allokeret en licens-nøgle til dig.

Det betyder, at du ganske enkelt enten kan opgradere direkte herfra, eller hente installationsmedia til en USB-pind eller DVD og lave en "ren" installation:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10