Avatar billede bas Forsker
10. august 2016 - 15:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 - jubilæumsopdatering

Hej
Jeg undrer mig lidt over, at jeg endnu ikke har fået jubilæumsopdateringen til Windows 10. Jeg har nu et par gange dagligt klikket på Søg efter opdateringer, men Windows finder den ikke.
Jeg modtog for nyligt en opdateringen til version 1511, og så vidt jeg har kunnet læse, passer det fint med, at Microsoft for nyligt også har lagt denne opdatering ud.
Men skal jeg mon bare vente på jubilæumsopdateringen lidt endnu, eller skal jeg bare prøve at køre den manuelt fra nedenstående?

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12387/windows-10-update-history?ocid=update_setting_client
Avatar billede frem-ad Professor
10. august 2016 - 15:50 #1
Jeg har fået på den en pc men ikke på den anden, de kommer stille og rolig til alle, man kan bare ikke styre og køre alle på en gang. Personlig venter jeg bare på den kommer til den som ikke er kommet på.
Avatar billede klt Seniormester
10. august 2016 - 15:51 #2
Jeg har hentet og opdateret på et par maskiner uden problemer.
(bl.a. fordi den ene var en ny PC, som jeg installerede for en anden - så slipper han for at skulle hente denne opdatering senere).

Men bortset fra, at startmenuen bliver ændret igen, igen, så er der ikke de store forskelle.
Så jeg tror jeg vil vente med at hente den på flere maskiner, indtil den kommer pr. automatik via windows update. Der er en del skriverier om problemer med opdateringen, så der er måske en grund til, at den ikke er sendt ud automatisk endnu?

http://betanews.com/2016/08/08/big-problems-windows-10-anniversary-update/
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2016 - 16:38 #3
Læste at den rulles ud til de nyeste computere først, og så de ældre bagefter.
Du kan dog tvangs hente den ved at trykke på "Få mere at vide" inde under Windows Update. Så bliver du linket til en side du kan hente den fra :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 16:40 #4
Avatar billede bas Forsker
10. august 2016 - 16:57 #5
Mange tak for jeres kommentarer.
Jeg tror umiddelbart også bare jeg venter til den kommer automatisk.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
10. august 2016 - 17:12 #6
Du kan lige så godt hente den ASAP - den giver lidt bedre performance rundt i hjørnerne... ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2016 - 17:19 #7
#6 Ja det føler jeg faktisk også jeg kan mærke at opdateringen gør.
Jeg har hentet på 3 ud 4 computere herhjemme. En 10 år gammel stationær, en 5 år gammel stationær, og en 8 år gammel bærbar. Jeg har ikke oplevet problemer. Dog vil jeg sige at jeg før jeg gjorde det så oprettede jeg en system backup jeg kunne rulle tilbage på hvis det ikke virkede.
Bruger Aomei Backupper free til formålet.