Avatar billede hannele Novice
11. august 2016 - 17:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows er forsvundet.

Jeg har på min bærbare computer windows 8.1 som er opgraderet til w 10.  Nu er windows forsvundet, og jeg ved ikke hvad jeg mere kan gøre. Jeg har cd. men den kan hverken reparere eller slette, når jeg sætter cd på.  jeg har prøvet at finde åben i fejlsikret stand. Det har jeg før gjort med denne pc. Men jeg kan ikke finde det. er der nogen der ved hvad jeg skal gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 17:45 #1
Den cd du har er det den med Windows 8.1 på?
Jeg vil mene det er en Windows 10 dvd du skal bruge for at kunne reparere computeren
Avatar billede hannele Novice
11. august 2016 - 22:13 #2
Min dvd er 8.1, og er opgraderet via nettet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. august 2016 - 09:02 #3
Jeg har netop været ude for det samme. Her til morgen var min PC helt død, ingen reaktion på noget som helst. Det jeg gjorde var at tvangslukke PC med tænd/sluk knap på PC. De første to gange forsøgte PC at starte, men gik i stå efter ca 2-3 minutter. Tredje gang skete der noget, følgende beskeder poppede op:
#1 Windows blev ikke indlæst korrekt
#2 Automatisk reparation start
#3Diagnose
#4 Gendan til tidligere tidspunkt hvor alt fungerede korrekt
Når den laver gendan, går der omkring 20 minutter inden PC stater op. Der er sort skærm undervejs, men du skal bare lade PC stå i fred. Husk: TTT (Ting Tar Tid);-)
NOTE
Ovenstående hjalp i mit tilfælde, men ingen garanti for at det er løsningen for alle! Se i øvrigt mit spørgsmål om der er andre der har erfaring med dette problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2016 - 13:05 #4
Hvis Windows 10 er det du vil fortsætte med skal du hente den her:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Du trykker på værktøjet "Download værktøjet nu".
Når det starter op skal du dlytte prikken hen hvor du kan vælge at hente Windows til brug for installering. Vil anbefale du bruger usb løsningen da den oprettes automatisk. Du skal bruge en usb der er på mindst 4 gb. Pas på den til en anden gang du skal installere. Med dette medie burde du kunne få gang i din pc igen.
Avatar billede hannele Novice
12. august 2016 - 21:25 #5
Så er problemet løst. Jeg brugte min 8.1 dvd. gik ind i bios og fik den til at starte fra dvd drev, formaterede via dvd, og installerede 8.1 igen, og brugte så dit link til at få w 10 igen. Men jeg fatter ikke hvordan windows sådan bare kunne forsvinde. Tak for hjælpen. Venlig hilsen Hanne
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2016 - 21:49 #6
Velbekomme Hanne og godt du kom tilbage på sporet.
Nej det lyder mystisk at det bare forsvandt. Nu har du en installationsfil til næste gang du får problem. Du burde kunne installere win 10 direkte, da den er registret hos Microsoft :-)