Avatar billede loosar88 Praktikant
11. august 2016 - 17:36 Der er 9 kommentarer

computeren lukker ned uden varsel

nu er det efterhånden sket nogle gange at min computer pludselig lukker ned helt uden varsel, det er sket mens jeg ser nogle videoer og mens jeg spiller (skyrim). har tjekket event log og fundet ud af der ligger en kritisk fejl på tidpunktet hændelses id: 41 kernel-power. hvad kan jeg gøre for at undgå dette fremover

Specs:

cpu: intel i7 4790k
bundkort: Asus maximus vii hero
RAM: corsair dominator platinum 16gb 2400mHz
gpu: asus gtx 1060 strix oc
strømforsyning: corsair platinum HX-850i
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 17:47 #1
Din fejl lyder som om at computeren er slukket uden varsel.
Har du tjek på om computeren kører varm?
Er den beskidt indvendigt, så rens den.
Avatar billede loosar88 Praktikant
11. august 2016 - 17:55 #2
Den er helt ren inden i, den er samlet for et par uger siden. Temperaturen på cpu har aldrig været over 56 grader og gpu 39
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 17:57 #3
Kører du Win 10?
Er dine drivere i nyeste version?
Kan det være en lukning for at installere opdateringer til systemet du bøvler med?
Avatar billede loosar88 Praktikant
11. august 2016 - 18:01 #4
Ja det er Windows 10, alle drivere er af nyeste version. Hvordan kan jeg tjekke det med opdateringer?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 18:10 #5
Det normale er at den forsøger at genstarte kl 0300, men hvis den ikke kører på det tidspunkt vil den jo gøre det på et tidspunkt når den er i gang. Med den nye anniversery update der er kommet kan man indstille hvornår computeren er aktiv, og ågså indstillinger for genstart. Prøv at tjekke inde under windows update om der er indstillinger der der kan hjælpe dig.
Avatar billede loosar88 Praktikant
11. august 2016 - 18:30 #6
det ser ikke umiddelbart ud til at være årsagen til problemet
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 18:42 #7
Hvad logges der under programmer i event loggen?
Er der fejl der?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 18:51 #8
Prøv evt at minimere opstart programmer med Windows. Husk dog at antivirus skal køre. Ændrer det noget?
Avatar billede loosar88 Praktikant
11. august 2016 - 19:24 #9
ingen fejl under programmer, har prøvet at minimere programmer (dog var der næsten ingen før heller) men det er ikke fast at den lukker, så må prøve at vente lidt og se så hører du nærmere