Avatar billede Foto-pigen Praktikant
11. august 2016 - 18:30 Der er 5 kommentarer

Hjælp, jeg vil have en PC jeg kan se og som køre Windows 8

Jeg har købt den fineste PC Asus notebook TX300CA-C4005H 13"
Fantastisk pc, men jeg har meget svært ved at se detaljer på denne pc, og har desværre fået opgraderet til Windows 10 som køre et helt andet billede program end Windows 8. (eller også kan jeg ikke finde det) men det fungere slet ikke med det nye billede program i Windows 10, det tager mig 10 gange så lang tid at overføre billeder til mapper. Jeg arb. samtidig i detaljer med andre billedprogrammer, og det er her jeg behøver en større skærm.
Jeg vil nu gerne købe en "gl." pc med Stor skærm, samt en der kan køre Windows 8. Hvad vil i råde mig til ???
Jeg håber virkelig eksperterne her inde kan råde og hjælpe mig.
Kh. En meget ked Foto-Pige
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2016 - 18:45 #1
Hvornår har du opgraderet?
Hvis det er sket indenfor den sidste måned kan du rulle tilbage til 8.1
Det gøres ved at gå i indstillinger-opdatering og sikkerhed-genoprettelse.
Her kan systemet køres tilbage til der du kom fra.
Husk endelig at have backup af dine ting før du kører tilbage hvis du kan gøre det.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. august 2016 - 20:43 #2
Helt enig, rul tilbage til Win8.1 og tilslut en ekstern skærm til billedarbejdet.
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. august 2016 - 21:23 #3
Hvis du søger på Google: brugte PC - kommer der flere forhandlere frem.
Avatar billede Mikael Ekspert
12. august 2016 - 08:21 #4
HVIS du skal ud i en, nyere brugt computer, så ville jeg klart anbefale en med win 7 64 bit.

Win 7 virker perfekt med næsten alle billedprogrammer. Også de "lidt" ældre.

Min "ringe erfaring" er, at CPU kraft er vigtigere end antal ram, når der "leges" med billeder. Dermed ikke sagt, at den skal være med for lidt ram. Og en 64 bit er næsten et must, hvis der også skal være nok ram.

Og lade være med at have andet "kørende/åbnet" når billedprogrammer afvikles.
Avatar billede Slettet bruger
13. august 2016 - 00:30 #5
Kontrolpanel\System og sikkerhed\System

ekstern skærm Kontrolpanel\Udseende og personlige indstillinger\Skærm\Skærmopløsning

køre win 10 med ekstern skærm du skal nok ha drivers ?