Avatar billede Uvanga Ekspert
12. august 2016 - 09:15 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Windows 10 starter ikke

Da jeg forlod min bærbare PC med win10 i går, klappede jeg som sædvanlig skærmen ned. Her til morgen er dyret så total død, ingen liv overhovedet. Jeg tvangslukkede så PC med tænd/sluk knap på PC. Først efter tredje genstart skete der noget: PC meddeler at windows ikke starter korrekt-Automatisk reparation-diagnose-gendan. Nu virker PC så igen ;-)
Mit spørgsmål er om der er andre der har været ude for noget lignende.
Det skal siges at jeg geninstallerede TOR browser i går, kan det have haft indflydelse på nedbrud??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2016 - 11:14 #1
Jeg kan bestemt ikke forestille mig at TOR-browseren kan have noget med det at gøre, især ikke med tanke på at den kan køres som en isoleret "stand-alone" pakke.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2016 - 11:58 #2
windows er bare gået ned, evt ved nedluk. så sker det der.
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. august 2016 - 17:51 #3
#2 Nu crasher PC hvis bare den har stået urørt i få minutter. Jeg kan så få liv i den ved at gennem tvinge genstart 3 gange(De første 2 gange går PC i stå efter kort tid)  3. genstart giver så mulighed for at vælge et gendannelsespunkt. Det har jeg gennemført 4 gange, men PC går stadig ned hvis den står ledig. Har du (eller andre) et bud på hvad jeg ellers kan gøre?
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. august 2016 - 18:22 #4
Jeg kan se windows 10 har foretaget en opdatering natten til i dag, hvor problemet er opstået. Jeg vil nu prøve et gendannelsespunkt før denne opdatering, og håber det afhjælper problemet. Jeg vender tilbage...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. august 2016 - 19:18 #5
Hvis du kan nå det, så prøv lige at køre en "WinVer" så vi kan s hvilken version, der er opdateret til?
Avatar billede Uvanga Ekspert
13. august 2016 - 14:18 #6
Til alle deltagere i tråden:
Det er nu lykkes at stabilisere min PC via et tidligere gendannelsespunkt. Endvidere er PC nu indstillet til aldrig at  lukke automatisk. Så nu prøver jeg om det er holdbart i længden.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
13. august 2016 - 19:51 #7
Super - godt du har nået stabil tilstand.
Avatar billede Uvanga Ekspert
12. februar 2018 - 09:08 #8
Tråd lukket..