Avatar billede Henrik Juniormester
12. august 2016 - 20:30 Der er 2 løsninger

VBA - programmet kan ikke finde min netværksprinter efter skift til ny server

Hejsa - her en lille udfordring...

Jeg har skiftet server, og efter dette har nedenstående kode ikke virket - "Run-time error '1004'
Method 'ActivePrinter' of object'_Application' failed.

Og stien til serveren er uændret....så jeg synes det er mystisk, at det ikke virker...nogen bud på hvad det kan være?

På forhånd tak
Henrik

Sub PrintArbejdskort()

    Dim STDprinter

    Application.ScreenUpdating = False

    STDprinter = Application.ActivePrinter

    Sheets("Arbejdskort A3").Select

    Application.ActivePrinter = aSettings.A3ArbejdsKortPrinter
    ActiveSheet.PrintOut

    Application.ActivePrinter = STDprinter

    Sheets("Forside").Select

    Application.ScreenUpdating = True

End Sub
Public Function LoadFromSheet()
    uA3ArbejdsKortPrinter = ValidatePrinter(Sheets("Setup").Range("B107").Value)
End Function
Min reference i Excel: B107

A3ArbejdskortPrinter    \\vo-srv01\HP Color LaserJet CP5220 Series PCL 6 Duplex A3
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2016 - 04:41 #1
glem alt det bøvl og reset.
komplet afinstaller/fjern printeren, og start forfra.
så sku det gerne du igen
Avatar billede store-morten Ekspert
14. august 2016 - 09:53 #2
Public Function LoadFromSheet()
    uA3ArbejdsKortPrinter = ValidatePrinter(Sheets("Setup").Range("B107").Value)
End Function

Er der ikke et u formeget?