Avatar billede bas Forsker
14. august 2016 - 14:11 Der er 5 kommentarer

Windows 10 - logon to konti

Hej
Jeg har lige installeret jubilæumsopdateringen til Windows 10, og det ser umiddelbart fint ud.
Jeg har længe haft knas med, at jeg ofte får at vide, at jeg er blevet logget på med en midlertidig profil. Det var med en lokal konto. Derfor har jeg lige prøvet at vælge, at jeg i stedet vil logges på via min Microsoft konto.
Efter genstart viser Windows både den lokale konto og Microsoft-kontoen. Den starter på den lokale konto og går derved i fejl.
Kan jeg fjerne/rette den lokale - eller gør, så Windows altid kun starter med den korrekte konto?

På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2016 - 14:26 #1
Har du gemt ting på den lokale konto skal du tage backup af disse ting:
http://www.tenforums.com/tutorials/5464-user-account-delete-windows-10-a.html
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2016 - 14:27 #2
Husk du skal være logget på som administrator for at fjerne den midlertidige konto hvis dette ønskes.
Avatar billede bas Forsker
14. august 2016 - 14:36 #3
Hej
Tak for det. Jeg tror jeg har fået det løst nu.
Jeg havde vist ikke fået bekræftet min Microsoft konto.
Udover den lokale konto jeg havde i forvejen,
oprettede jeg en ny konto og fjernede den igen.
Nu logger jeg direkte på med min Microsoft-konto.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2016 - 14:50 #4
Velbekomme :-)
Avatar billede Preben Praktikant
22. september 2016 - 16:48 #5
Vi har 2 profiler oprettet på computeren, og allerede med windows 8 skete det at vi på den primære konto (administrator) kontoen blev logget på med en midlertidig profil. Efter opgradering til windows 10 er det blevet et stort problem. Har forsøgt at følge nogle af alle de nævnte råd på nettet, slettet temp filer - og de midlertidige profiler - der var 16 stk oprettet - i går lykkedes det at komme korrekt på, men i dag er problemet genopstået.. Hvad gør vi ?