Avatar billede Nik00 Praktikant
14. august 2016 - 15:12 Der er 9 kommentarer

PC vil ikke starte op

Hej eksperter

Min PC vil pludselig ikke starte korrekt op. Jeg har windows10 og når jeg starter op får jeg en blå skærm med fejlmeddelelsen "En påkrævet enhed er ikke tilsluttet eller der er ikke adgang til den" og så fejlkode som hedder 0xc0000185.
Jeg har desværre ikke nogen genoprettelses-CD'er til Windows.

Er der nogen som kan hjælpe?
Avatar billede Nik00 Praktikant
14. august 2016 - 15:46 #1
Hej
Jeg har prøvet at genstarte en del gange og får også denne fejlmeddelelse nogen af gangene:
"programmet eller operativsystemet kunne ikke indlæses fordi en påkrævet fil mangler eller indeholder fejl:
Fil:\Windows\system32\winload.efi
error: 0xc000000f
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2016 - 15:57 #2
Her en vejledning til at hente en  Win 10 til USB Eller DVD Start op og vælg reparer
http://www.filedropper.com/sdankanduhenteoginstallerewindows10_1
Avatar billede Mikael Ekspert
14. august 2016 - 16:54 #3
Nu er jeg IKKE dus med Win 10 (hader den faktisk) ;)

Men kan du ikke opstarte i "fejlsikret tilstand" og så vælge/forsøge en systemgendannelse til et tidspunkt der ligger FØR fejlen.

Det er hvad JEG altid forsøger, inden noget andet besværligt.;)

Min erfaring er, at en systemgendannelse, fra et tidligere systemgendannelsespunkt, BEDST/SIKREST gøres fra fejlsikret tilstand.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2016 - 17:12 #4
#3 Nu er jeg IKKE dus med Win 10 (hader den faktisk) ;)
Hvad kan vedkommende bruge det til??
Fordelen ved att køre en reparation er at du ikke msiter noget du lige har lavet før Pc: gik ned
og hvis du har en registreret Win 10 kan du hvis alt andet mislykkes starte op helt forfra med et installations medie.
Avatar billede Mikael Ekspert
14. august 2016 - 17:24 #5
Poko1.. Beklager MEGET at jeg kom til at komme med MIN løsning. Hmm

Hvis dette svar du giver på min "løsning" ER stilen her, så gider jeg slet ikke mere.

Det ER en klar uartighed, du disker op med.. Men desværre mere reglen, end undtagelsen.

Og hvis du ikke allerede ER stået af i raseri, så KAN en mere simpel løsning være at fortrække ??? INGEN (ej jeg) kender trådstarters indsigt i computere. Dermed er første nemme løsning, nok det smarteste i mange tilfælde.

God dag til dig..
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2016 - 17:39 #6
Hvem er rasende??
Nu er jeg dus med Win 1 laver faktisk ind til flere  ugentlig!
Og samme smøre kom da Win 7 var ny og igen med Win 8
Jeg kan fortælle at det er det hidtil bedste styresystem indtil dato
og jeg har trods alt været med siden 1982 DOS:
Avatar billede poko1 Ekspert
14. august 2016 - 18:01 #7
How do you repair Windows error 0xc0000185
Normally, if you are unable to boot the Windows 10 to its Start Screen, the Automatic Repair will check for the errors which is preventing Windows from booting up and will fix it. If this fails, then when you may need to run the Automatic Repair by booting the computer to Windows 8.1 installation/recovery disc and then it will fix the issue if the issue with any startup files required for Windows 10 to boot up.
If you do not have Windows 10 installation DVD, or if its not working fine then you may have to create one, boot the computer from it and then perform an Automatic Repair. To create installation media, you may refer to the article given below:
Create installation media for Windows 10 USB or DVD
After creating the disc, boot the computer from the disc and then try the following method to perform an Automatic Repair
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2016 - 19:42 #8
Kommer du frem til en logon skærm  og du indtaster koden før fejlen opstår?
Prøv evt. dette hvis du gør dette:

https://support.microsoft.com/da-dk/help/12376/windows-10-start-your-pc-in-safe-mode

Er i øvrigt enig i at det er en god ide at have en dvd med systemet på som poko1 foreslår.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2016 - 20:12 #9
Hvis du kan komme i fejlsikret tilstand den vej, så prøv at systemgendanne hvis muligt.
Jeg har ikke selv prøvet #8 da jeg har en dvd med systemet hvis jeg kommer i et tilsvarende problem :-)