Avatar billede klavil Seniormester
14. august 2016 - 17:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjæp til TP Link extendere

Da vores netværk ikke kan række ordentligt ude i haven har jeg tænkt på at købe et extendersæt fra TP link.
Vi har både 2,4 og 5,0 Ghz trådløst og vil gerne have en der understøtter dem begge.
Har set på den der hedder AV1200 PA8030 men kan ikke finde noget om hvad den understøtter http://www.tp-link.dk/products/details/cat-18_TL-PA8030P-KIT.html#specifications
Den anden model er AV1200  WPA8630 http://www.tp-link.com/en/products/details/TL-WPA8630P-KIT.html
Ser ud til den sidste understøtter begge, dog er prisforskellen på den også ca 400 kr.
Noget der har efaringer med disse og kan give råd?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. august 2016 - 21:15 #1
Benytter en RE210'er til at rette op på et "sort hul", kører også både 2.4GHz og 5GHz - helt problemfri og meget ligetil at sætte op.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. august 2016 - 21:18 #2
Jeg ville ikke være bekymret ved nogen af dem - de nye generationer af powerline-extenders skulle kunne køre på tværs af lysgrupper uden det store tab.
Avatar billede kurtba Ekspert
14. august 2016 - 21:50 #3
Den første du linker til, PA8030, understøtter ikke wifi. Den kræver ledning i begge ender og bruger bare ledningsnettet til at forlænge datakablet.
Det er derfor du ikke umiddelbart kan finde noget om det.
Den anden understøtter både 2,4 og 5 ghz samt Ethernet.
Når du er oppe i den prisklasse kan jeg anbefale Devolo 1200+, som kan det samme.
Understøtter 2,4 og 5 ghz samt overførsel af Ethernet signal.
Kan bl.a. købes her
https://www.dustinhome.dk/product/5010810434/dlan-1200-wifi-ac-starter-kit-powerline?ssel=false&LGWCODE=5010810434;90883;5443&gclid=CKvakKfVwc4CFSUNcwodGg4ImQ#specifications
Kan muligt findes billigere andre steder. Der er meget stor prisforskel på dette sæt, alt efter hvor man køber det.
Man skal lige passe på når man leder, idet en del firmaer også sælger enhederne hver for sig. Men man skal have begge med.
Jeg bruger det selv, og det var særdeles nemt at sætte op, og giver et godt signal i modsatte ende af vores hus.
Jeg valgte netop dette sæt, idet jeg netop havde læst flere gode test af det.
Avatar billede klavil Seniormester
15. august 2016 - 11:07 #4
tak for de hurtige svar.
Den AC750 kan jeg se kun er som wifiextender og jeg bliver nødtil at bruge en der kan køre via stikkontakt da jeg har købt en for noget tid siden og der er alt for meget tab hvis den bliver monteret der.

Så kan jeg bedre forstå prisforskellen på de 2 jeg linker til.
Så må jeg nok investere de 1100 kr de koster :)
Avatar billede klavil Seniormester
15. august 2016 - 22:10 #5
jeg faldt over denne her som ser ud til at køre via stikkontakt og wifi 2,4 og 5Ghz til ca halv pris af den store http://www.tp-link.com/en/products/details/TL-WPA4530-KIT.html
Avatar billede klavil Seniormester
15. august 2016 - 22:15 #6
lige en ting mere. der står same electrical circuit. menes der ikke bare forsyningen i huset og ikke den samme sikringsgruppe?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. august 2016 - 11:15 #7
Det ville jeg bestemt læse som "samme sikringsgruppe".
Avatar billede klavil Seniormester
17. august 2016 - 13:45 #8
lyder dog mærkeligt  at de kun kan bruges inden for samme gruppe og ikke køre på tværs af grupperne i huset? Man bruger jo ikke samme sikringsgruppe på 1 sal og kælderen eller stueplan og de viser jo på deres hjemmeside at man flytter den rundt i huset og også de forskellige sale.
Kan huske de helt gamle, der havde vi 3 stk uden wifi og de blev placeret på forskellige grupper?
Den TP-LINK TL-WPA4530 kan jeg ikke finde på deres egen hjemmeside?