Avatar billede sysop Juniormester
16. august 2016 - 14:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SBS2008

Jeg har 10GB låste PDF dokumenter jeg ikke kan få slettet. De er skrive beskyttet og er låst af administrators. Jeg er selv administrator og kan via administrator kontoen ikke slette dem.

Jeg har søgt på google og fundet frem til programmet unlocker, men kan se alle versioner er inficeret med malware så det er ikke en løsning.

Nogle ideer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. august 2016 - 14:19 #1
En administrator kan sagtens være frataget retten "Full Control" på filer... - men har sandsynligvis rettigheden til at sætte rettigheden :-)

Så du må ind og se, om du kan ændre rettighederne på filerne til, at "administrators" har "Full control".

Men selv ikke her kan du være sikker - for den oprindelige ejer af filerne kan sagtens også have frataget administratorer retten til at ændre rettigheder - og i så fald er du nød til, som administrator, at gå i avancerede sikkerhedsindstillinger, og overtage ejerskabet over filerne - husk at hakke af at ændringerne skal påduttes underobjekter.
Når dette er gjort, er du ejeren, og du vil nu have fuld adgang til at slette filerne - uden brug af 3. parts software.
Avatar billede sysop Juniormester
16. august 2016 - 14:40 #2
Hej Ole.

Tak for hurtigt svar.

Det var lige nøgagtig "løsning 2" som var galt med. Der stod everyone til Deny på at slette. Da jeg fjernede den kunne jeg slette med det samme.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. august 2016 - 14:46 #3
Husk, både når det handler om rettigheder og politikker, så vejer "Deny" tungere end "Allow".