Avatar billede stabil Juniormester
23. august 2016 - 12:25 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Backup af data til OneDrive

Hej  :)

Jeg har et 5x-abonnement på Office365 og dermed en TB plads på mit OneDrive.

På min PC har jeg en lille SSD med OS mm... Samt en større HD til data.

Jeg har f.eks. 400 GB gamle fotos på min HD som jeg gerne vil lægge op på min OneDrive ...

Forstår ikke OneDrive :) ... Hvordan lægger jeg data på ONEDRIVE uden at der laves en kopi i min lokale OneDrive folder (som ligger på min SSD) ?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2016 - 12:58 #1
højreklik på onedrive-ikon i systembakken, og vælg indstillinger. Så fanebladet Konto, og knappen Vælg mapper. Fjern hak i synkroniser alle mapper..., og fjern også hak i mappen med billeder (hvis det er den, der ikke skal med).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. august 2016 - 13:11 #2
Onedrive er i princippet bare et lager ude på internettet.

Men du har så tillige installeret et ondrive program på din PC (følger automatisk med i nyere versioner af Windows), som sørger for at synkronisere data til din PC.

Du kan vælge/fravælge mapper der skal synkroniseres, som Claes57 beskriver ovenfor. Men en mere elegant løsning var måske, samme sted, at afbryde forbindelsen til dit onedrive. Det giver dig mulighed for på ny at konfigurere onedrive programmet på din PC, og nu vælge din store harddisk som stedet, du vil gemme din onedrive data. Dermed kan du rykke over på dit store drev, så der automatisk tages backup til onedrive, når du lægger data her.
Avatar billede stabil Juniormester
23. august 2016 - 13:42 #3
Tak for forslag :)

Jeg vil gerne prøve at afbryde forbindelsen til ONEDRIVE - og dermed få en "ny" opstart hvor jeg vælger D-drevet (den store) som stedet hvor "OneDrive" gemmer data.  Men Hvor "deaktiverer jeg OneDrive

Når jeg højre-klikker på mit one-drive ikon kommer der ikke en "indstillinger" frem?

PS Kører Wndows 10 - og office365
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2016 - 13:55 #4
det skal være onedrive ikon i systembakken (de små nederst til højre). Der ligger Indstillinger som nummer 3 nedefra i højreklik-menu.
Avatar billede stabil Juniormester
23. august 2016 - 14:32 #5
TAKKER -  alt virker nu :)
Avatar billede jpoweb Novice
27. maj 2017 - 15:55 #6
Jeg har gjort det, at jeg på Onedrive, via web, har lavet en mappe, der hedder backup.
På pc-en har jeg så fjernet fluebenet til denne mappe, så den ikke synkroniserer.
Fra web-siden har jeg så kopieret de filer, som jeg ønsker backup af over i backup-mappen.
Så tror jeg ikke de kan blive hacket og låst.
Avatar billede claes57 Ekspert
27. maj 2017 - 16:37 #7
Primært: hold din Windows opdateret og brug gerne en anden viruskontrol end Windows defender.
Avatar billede jpoweb Novice
28. maj 2017 - 10:22 #8
Claes57 - hvad bygger du det på, at windows defender ikke skulle være go' nok?
Der er jo lige kommet en hel ny version af defenderen med den sidste opdatering version 1703.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. maj 2017 - 10:36 #9
Defender skorer ikke ret godt i de målinger jeg har set. Men meget afhænger jo også af, hvad man udsætter sit system for.