Avatar billede por1 Juniormester
24. august 2016 - 19:39 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

kan ikke åbne programmer.

jeg har downloaded 2 programmer og har åbnet dem med winrar, så dannes der 2 filer, disse skal så åbnes med et andet program?? men hvilket?
pc, win 8.1
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2016 - 19:49 #1
hvad er filtypen? exe/zip/?
24. august 2016 - 20:02 #2
HEJ,

Nogle filer er "dobbeltpakket"  . Eksempel : Nogle filer hedder *.TAR men kan  faktisk være en "forklædt ZIP" fil.  (dette for at spare plads). Derfor er det vigtig som "1 Claes skriver at du opgiver filnavnet og/eller typen (eks. EXE // ZIP // TAR // RAR  // COM eller hvad den nu hedder ).

Kristian
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2016 - 20:16 #3
#2 Winrar, som spørger bruger, kan vel åbne hele striben?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2016 - 20:21 #4
Hvis det nu er fx Linux eller mac installationsfiler, så er det no-go. Det kan win ikke finde ud af. Så typen er vigtig.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2016 - 20:33 #5
Linux eller Mac? Jeg troede kun Winrar kunne køre i windows.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2016 - 20:43 #6
Winrar er Windows, og den kan udpakkede mange typer pakkede filer. Men hvis det udpakkede så viser sig at være en installationsfil til andet system, så kommer man ikke længere.
Avatar billede por1 Juniormester
24. august 2016 - 20:48 #7
når jeg klikker egeskaber står der filtype, fil.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2016 - 21:06 #8
Avatar billede por1 Juniormester
24. august 2016 - 21:54 #9
tak.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2016 - 22:01 #10
Var det linket i #8 som hjalp? Hvis ja, skal du lige være rar at markere den som løsning:-)
Avatar billede kurtba Ekspert
24. august 2016 - 22:33 #11
Løsningen kan næppe være #8, da det jo ikke har noget at gøre med programfiler.
Jeg bemærker, at por1 skriver, at han under egenskaber ser at det er en fil. Han har åbenbart ikke sat pc.en til at vise filtyper.
Ind i Stifinder, vælg Vis, sæt flueben i filtypenavne. Så kan man med sikkerhed se, hvilken filtype man har downloadet.
Evt. forklar hvilke programmer der er hentet og hvorfra.
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2016 - 22:39 #12
Spørger skriver:"når jeg klikker egeskaber står der filtype, fil."
Og i linket står der:
"Sådan åbner du din FIL fil"
Avatar billede por1 Juniormester
24. august 2016 - 22:45 #13
hvor finder jeg stifinder i 8.1
24. august 2016 - 22:52 #14
Brug din søgefunktion, hvis alt går galt...
Avatar billede kurtba Ekspert
25. august 2016 - 01:01 #15
Valby1 - det så jeg godt, men vi er vel også enige om, at filtypen fil ikke er en eksekverbar programfil. Så derfor burde det ikke være løsningen.
Hvis filtypen er fil så må spørger fortælle mere om, hvad han downloader og hvorfra, så andre kan prøve, for det er ikke noget brugbart han har fat i.
25. august 2016 - 08:28 #16
HEJ,

Bare en lille sidebemærkning til KURTBA # 15.

Hvis bruger har de rigtige FIL-værktøjer og undersøger - typisk de første 3-10 (ofte mindre end 10) bytes i *.FIL  vil det af dette bitmønster fremgå hvilken type den pågældende fil er.

Men ud fra spørgsmålets formulering tror jeg dog ikke at spørger har disse værktøjer endsige kender til disse værktøjer.

Men denne løsning er nok alt for akademisk i dette tilfælde / praktisk brug, men det er altså muligt .

KR
Avatar billede por1 Juniormester
25. august 2016 - 08:46 #17
#14, der kommer intet frem når jeg søger stifinder.
#15, jeg har DL clonezilla fra major geeks.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2016 - 09:02 #18
#15 Jeg skal ikke modsige dig, for jeg kender ikke den "fil" Prøvede bare at finde noget på nettet som spørger kunne bruge,
25. august 2016 - 09:16 #19
OKAY,

1: De filer vi taler om her,hvad hedder de ( *.______ ) Det er typen efter punktummet jeg er interesseret i (filtypen):

2: Hvorfra har du downloaded dem ?  (link).

3: Din Windoze (8.1 - engelsk, dansk, kinesisk eller ___ ) ?

4: Da du downloadede dine filer, husker du om det var billed-filer, video-filer, programfiler, data filer eller hvad det var ?

Jeg kører (stadig XP sp3) så på win 8 har jeg ingen erfaring. Her må du få andre i panelet til at hjælpe dig.

KR
PS: jeg må ud og rende - så jeg er først tilbage sen eftermiddag !
Avatar billede por1 Juniormester
25. august 2016 - 09:23 #20
#19 1 og 2 er besvaret.
det er er et program, clonezilla.
8.1 er DK.
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2016 - 09:36 #21
Clonezilla er jo et partition image/klone program, hvor kommer det ind i billedet?
Avatar billede por1 Juniormester
25. august 2016 - 11:27 #22
#15 har sat flueben i filtypenavne, der sker intet.
25. august 2016 - 17:10 #23
Hej,

Har brugt tiden til at tænke lidt: (det kan være kreativt , som regel...):

(
Filosoffen Rene Descartes (1596 / 1650) sagde det meget rammende:
"Gogito , ergo sum". (Jeg tænker, altså lever jeg).
(I sandhedens interesse er det FAKTISK noget som er tillagt ham. Han KUNNE have sagt det, men om han virkeligt har - er usikkert. De lærde strides om det..
)

Men tilbage til nutiden:

1:  Den fil, du har downloaded, Clonezilla ..

(forkortet CL** i videre text )

1.A:  Downloader du den som Cl**.ZIP,  CL**.TAR , CL**. RAR  eller en aF de andre pakke metoder , som WINRAR kan pakke ud) eller henter du den direkte som CL**.EXE ?

IKKE EXE- fil :

Har du prøvet at pakke CL** ud i WINRAR -  jeg merer helt til du får en EXE-fil ? (kan være du skal "køre" winrar 2-3 gange) ?

EXE-fil:

Det forekommer at den downloadede fil (her CL**.) downloades forkert. Prøver du da at køre den (pakke den ud, som du skriver) vil den køre lidt og lave fejl. WINDOZE's dr. Watson (sikkerhedssystemet) fanger denne "utilsigtede" fejlafslutning, og det vil for brugeren virkes osm om programmet ikke pakker sig selv ud, endsige starter. Nogle downloads er så fejlbehæftede at de "brækker ned" bogstaveligt bare du ser på dem , og andre er "mere avancerede "  i deres fejl (faen til måde at sige det på !) . Om det er det der er galt kan jeg ikke sige.

Men er det det, er der kun EET at gøre omkring filen. Slet den/ dem og download igen (evt fra et andet ) LINK.

KR