Avatar billede Super Monkey Praktikant
25. august 2016 - 23:39 Der er 26 kommentarer

Ny Computer vil ikke starte skærmen op.

Hej, jeg har lige købt en ny gaming pc, fik lidt hjælp til at vælge komponenterne i den, Efter jeg havde samlet, den og ville til og igang, kunne jeg ikke få noget op på skærmen, bundkortet lyser op, blæsere starter. Men det er også det.
Har prøvet at flytte rundt på rammene, pille nogle ud og skifte mellem dem, checket om Cpu sad rigtigt. og fjernet grafikkort og diske.. Så jeg bare kommer ind i bios..
Har et Msi z170a m7 bundkort og 2666 mhz, corsair ram.. Har jeg fået valgt nogle ram som ikke er understøttet. Og kan det være derfor den ikke vil starte op.. Håber i kan hjælpe..
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 08:02 #1
Viser den noget på skærmen fra Bundkortets Grafikudgange Uden ekstern grafikkort?
Avatar billede stjans Guru
26. august 2016 - 08:10 #2
Kommer der nogle bip-lyde når den prøver at starte op ?
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2016 - 10:01 #3
Der kan være flere årsager, og ja, forkerte ram kan være en af dem.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 10:42 #4
Det kræves også at den lille Piezo Bipper er sat på kortet for at kunne høre Bips på mit MSi har jeg den ikke sat i stikket!
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 12:28 #5
Nej, der kommer intet op på skærmen, den får slet ikke noget signal, kundeservice hos komplett sagde at rammene skulle være okay sammen med bundkortet..
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2016 - 12:45 #6
Du kunne jo, hvis det er muligt, prøve at sætte andre ram i, som passer i soklen.
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2016 - 12:53 #7
En klassisk forglemmelse er, det lille firkantede stik fra strømforsyningen.
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 13:03 #8
Mener du det der skal op og side ved siden af CPU'en..
Avatar billede Slettet bruger
26. august 2016 - 13:10 #9
Ja netop:-)
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 13:12 #10
Hvordan er skærmen monteret??? Hvis det er til et grafikkort så prøv at fjerne det
og sætte stikket i  de indbyggede Der er både DVI og HDMI stik på bundkortet
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 13:13 #11
Det har jeg prøvet og på bundkortet er der kun 2 hdmi udgange og 1 displayport.. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 13:23 #12
Sp. på grund af man skal jo trække hvert oplysning ud af dig jeg sidder jo med det bondkort i mit værksted Så fortæl mere om GPU PSU Og andet Grej
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 13:37 #13
Bundkort: Msi Z170A Gaming M7
Ram: Corsair Vengeance LPX DDR4 4x8gb 2666MHz
Cpu: Intel I7-6700K LGA1151
Grafikkort: EVGA Geforce Gtx 1080
Main Hardisk: Intel SSD 750 Series NVMe* PCIe* 3.0 x4 400gb
Cpu køler: Corsair H100i V2
Kabinet: Corsair 400C
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 13:39 #14
PSU: Corsair Ax860i
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 13:55 #15
På mit GeForce GTX 600 Er der 2 Strømstik der skal være sat i Et 6 Benet Og et 8 Benet Uden inge Billede på Skærm
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 13:58 #16
Jeg har 2 ottebenet på mit, men har prøvet at pille det helt ud, for at se om det var det der lavede problemerne.. Så jeg kun havde Cpu, bundkort og en Ramblok i, stadig intet på skærmen..
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 14:55 #17
Og du Har aldrig set Bios setup ? Det er også lidt af en jungle!
https://billedeupload.dk/images/3uEb6.jpg
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 15:11 #18
Nej ikke på denne computer, der kommer slet ikke noget signal til skærmen
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 15:13 #19
Du har husket at montere denne og Hvis Ja giver den nogle bip og i så fald hvor mange ??
https://billedeupload.dk/images/WMw6k.jpg
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 16:02 #20
Den har ikke fulgt med, men kunne måske finde en i en gammel pc..?
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2016 - 16:12 #21
Hvilken skærm bruger du?
Er du helt sikker på at den klarer de opløsninger, som den nye hardware vil starte op på?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. august 2016 - 17:09 #22
Mon dog det kan køre den laveste opløsning både med GFX og den indbyggede DVI udgang
https://billedeupload.dk/images/1uYG2.jpg
Avatar billede Super Monkey Praktikant
26. august 2016 - 17:21 #23
Jeg kan godt stille min skærm ned til 800x600.. ?
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2016 - 06:30 #24
Det er ikke indstillingerne på skærmkortet jeg mener. Det er selve skærmen. Har en kammerat der også roder med computer, som havde en skærm de brugte som "test" skærm på hans arbejde, men måtte kassere den, da den i visse tilfælde ikke ville vise billede under pc boot up fordi den ikke ville acceptere opløsninger der lå anderledes end den foretrukne for skærmen. De måtte kassere skærmen.
Har du før kørt med andre opløsninger på den (også 800x600) så burde dette ikke være problemet selvfølgelig.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2016 - 06:57 #25
Du kunne jo prøve med en anden skærm for at se om du så får boot billede.

Gør du det så vil dine egen skærm jo sikkert virke i det øjeblik at driver til skærmkort bliver installeret og indlæst.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. august 2016 - 08:12 #26
BIOS. Uses GPU. Standard Display prior to the Windows setup?
That is a standard laid down in 1987 from an IBM PS / 2 standard as all PC Clon producers accepted in 1990.
But this does not include the TV Display which the solution set!

BIOS. Bruger GPU. Standard Display forud for Windows opsætning?
Det vil sige en standard der er fastlagt i 1987 ud fra en IBM PS / 2 standard som alle PC Clon producenter godtog i 1990.
Men dette omfatter så ikke de TV Display hvor opløsningen er fastlagt!

Du kan altså komme ud for at du ikke kan se BIOS hvis du bruger en TV skærm som monitor.
Men sæt nu den lile højtaler til som i hvert fald fulgte med mit MSI bundkort
Der må absolut være nogle bip!