Avatar billede kaptajn@outlook.com Praktikant
27. august 2016 - 15:11 Der er 4 kommentarer

Fjernelse af live.com chikane.

Ny bærebar HP.
Hver gang jeg åbner en file med passord, låser et spørgsmål fra live.com om jeg vil : lagre passordet for live.com:
Så SKAL jeg trykke det ud for at komme videre. Chikanen.
Hvad live.com er, aner jeg ikke, men forventer det er et eller andet chikane program fra Microsoft for at lokke penge af mig eller forsøg på adgang til programmerne.
Det er ikke min intension at lagre nogen passwords,

Er den en der kender mulighed for at afinstallere det program.
Det er irriterende og jeg finder det som en ubehagelig trussel.
MVH
JPF
Avatar billede poko1 Ekspert
27. august 2016 - 15:21 #1
Tryk på Windows + R
Skriv msconfig vælg fanen start  tryk på åben jobliste  og deaktiver Live.com
Avatar billede ole_madsen Ekspert
27. august 2016 - 15:32 #2
live.com er ganske rigtig Microsoft.

Det er deres fælles indgang til alle Microsoft konti - gratis som betalbare.

D.v.s. benytter du Hotmail, outlook.com, onedrive, eller Office 365, vil det være din konto.

Hvor ligger filerne? - og hvordan password beskyttes de? (hvilket program). Det kan jo sagtens være, at du ikke lige tænker over, at det i virkeligheden er på dit onedrive, eller en del af din HDD du synkroniserer med Onedrive, du lægger filerne på - og i så fald skal brugernavn/password bruges til at få adgang til onedrive.com.
Avatar billede poko1 Ekspert
27. august 2016 - 15:39 #3
Derfor kan du alligevel deaktivere så du ikke behøver at logge på hver gang ! Jeg er logget på med min Microsoft konto og jeg har dem alle.Og bortset fra at deaktivere i joblisten har jeg også fravalgt i netplwiz.
Avatar billede kaptajn@outlook.com Praktikant
27. august 2016 - 19:14 #4
Der kom ikke nogen pølse af det pølseskind.
Live.com er ikke i joblisten.
Live,com kan ikke findes på søg.

JPF