Avatar billede Bumle Mester
27. august 2016 - 18:47 Der er 2 kommentarer

Re: Makro i tilladt tidsrum

Hej derude,
Fik denne foræret af supertekst(takker), men har en udfordring da jeg skal have en til at virke i tidsrummet 18.30-6.30 og en til 21.00-3.00 også.
Håber, at nogle kan hitte ud af det.
Problemet er, at jeg ikke kan rette tiden til, så den virker når den passerer midnat.

Sub testKl_2()
Const fraKl = "9:45"
Const tilKl = "10:15"
Dim kl1 As Date, kl2 As Date
    kl1 = fraKl
    kl2 = tilKl

    If TimeValue(Now) >= kl1 And TimeValue(Now) <= kl2 Then
        Stop
Rem Ok - makro kan udføres

    Else
        MsgBox "Kan kun udføres mellem " & fraKl & "-" & tilKl
    End If
End Sub
29. august 2016 - 14:45 #1
Hej Klyde72
Jeg tænker på om du skulle spørge på dato også (dags dato og dags dato +1)

Now er dags dato. Når du skriver slut tid = "6:30" så mener jeg at den kigger på 6:30 i dag og du ønsker 6:30 i morgen.
Jeg tænker at du skal bruge noget i retning af
if Timevalue(now) >=kl1 and timevalue(now+1) <=kl2 then
....
Håber det bringer dig lidt videre.

Med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Avatar billede Bumle Mester
29. august 2016 - 15:57 #2
Hej Birthe,
Lige kommet hjem fra arbejde.
Har lavet timestamp i arket og lavet en macro som refererer til celleværdien i stedet for.
Det fungerer ganske fint.
Var egentlig også det jeg startede med, men søgte en anden løsning.
Har også brygget en sammen som refererer til 2 celler, hvor jeg så kan ændre værdierne i.
Kigger lige dit foreslag igennem i morgen, så har jeg da lidt at vælge imellem.