Avatar billede mikkel251 Seniormester
27. august 2016 - 19:08 Der er 7 kommentarer

kabinet med en blæser i højre side af tårnet

Hej eksperter jeg har en pc hvor jeg har en masse køling i men stadig bliver min computer for varm, selvom jeg har lavet et luftflow ind i den ene ende og ud i den anden ende, men jeg har min pc ståendene op af en væg hvor jeg har trukket den 4-5 cm ud så den kan suge luft, men jeg kunne godt tænke mig at den kunne vendes rundt 180 grader så istedetfor at suge luft i venstre side at den så kunne suge luft fra højre side men der sidder bundkortet osv.. mange problemer :D
mit spørgsmål er til jer kan man ikke få kabinetter hvor man eventuel selv kan bestemme hvilken siden den kan få luft fra eller findes der kabinetter som har mulighed for at suge luft fra højre side istedetfor venstre, jeg kan ikke finde nogen så hvis i finder nogen må i gerne smide et link  til mig
Avatar billede CRKrogh Ekspert
28. august 2016 - 07:54 #1
Hmm, jeg tror netop problemet (som du jo netop er inde på) er, at dit bundkort sidder i højre side - så er det jo ikke let at trække luft igennem.

Har du sørget for at luften kan cirkulere igennem maskinen, altså kabler gemt af vejen, afstand imellem kortene og ellers pænt og rydeligt?
Avatar billede mikkel251 Seniormester
28. august 2016 - 11:09 #2
jep alt det er der styr på me her på mit kontor område der har jeg kun 1 måde at stille min pc på hvor den ikke er i vejen og for at jeg kan udnytte luft insugning i siden ordentlig skal jeg have et højrevendt kabinet ( jeg har indtil nu fået googlet mig frem til at det hedder et højrevendt kabinet ) men det er jævlens dyre men mon ikke man kan få et der er noget billedere end de 4000 - 5000 kr jeg har set dem til indtil videre :D
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. august 2016 - 15:13 #3
Hvis wife faktoren er ligegyldig - så er der to muligheder

  sæt den med fronten mod vægen.
  sæt den på hovedet og vend evt de optiske drev.

4-5 cm burde være nok - er du sikker på alle dine blæsere starter hver gang - blæsere kan opgraderes eller ekstra kan tilføjes.  #1 har ret jeg ville måske tilføje rent men måske indgår det i pænt.
Avatar billede mikkel251 Seniormester
28. august 2016 - 15:29 #4
den dur ikke den skal ikke vendes på hovedet eller andet, jeg skal bare have den vendt rundt så den står rigtig og jeg har rigelig med blæsere i den så der skal ikke flere i :D
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2016 - 17:05 #5
Pas på med al den køling så du ikke får stillestående luft i Kabinettet!!
https://billedeupload.dk/images/gk28.jpg
Avatar billede mikkel251 Seniormester
28. august 2016 - 17:10 #6
hvordan oplader jeg et billede herinde så jeg kan vise det flow jeg har i mit kabinett
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2016 - 17:21 #7
Fra dette link.
https://billedeupload.dk/