Avatar billede Anon Praktikant
30. august 2016 - 11:00 Der er 19 kommentarer

Ingen lyd på min bærbare

Først og fremmest, er jeg overhovedet ikke sikker på at jeg har placeret mit spørgsmål i den rigtige kategori, men jeg håber det går.

Jeg har stort set lige købt en ny HP bærbar, den er knap tre måneder gammel. Her til morgen, da jeg tændte den, virkede lyden ikke, heller ikke med headset i. Nede i højre side, hvor ikonerne er, er der et lille rødt kryds. Når man trykker på lydikonet kører den automatisk en fejlfinding, som kommer op og siger at der ikke er installeret nogen lydenheder.

Jeg prøvede at ringe til Elgigantens support (fordi den er købt der). De bad mig om at gå ind i enhedsindstillinger og fjerne de to lydenheder der står. Så skulle det have virket efter en genstart. Men som I selvfølgelig kan regne ud, skriver jeg her, fordi det ikke gjorde.

Er der nogen der kan hjælpe mig? Jeg vil helst undgå at skulle indlevere den til reparation.

Jeg kører Windows 10, hvis det skal bruges til noget.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 11:25 #1
Fjerne 2 lydenheder? Der skal være en  højtaler enhed, som står som aktiveret standart enhed. Prøv at højreklikke og få "Vis deaktiverede enheder"
Avatar billede Anon Praktikant
30. august 2016 - 11:40 #2
Ja, årsagen var at de skulle geninstallere sig selv efter en genstart.

Jeg kan ikke finde en "Vis deaktiverede enheder" under enhedshåndtering, men i kontrolpanelet under lyd, kommer der intet frem når jeg prøver det. Der står bare "Der er ikke installeret nogen lydenheder".
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 12:06 #3
Ser det sådan ud? http://billedeupload.dk/?v=OL27C.jpg
Ellers er det muligt, kan lydkortet er gået i stykker.
Avatar billede Anon Praktikant
30. august 2016 - 12:18 #4
Det er sådan her ud: http://billedeupload.dk/images/6vBb9.png

Kan lydkortet godt bare sådan lige gå i stykker?
Avatar billede Anon Praktikant
30. august 2016 - 12:22 #5
Men altså, jeg har prøvet at fjerne begge "hak", og det ændrer ikke noget
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 12:29 #6
Ja den er helt forkert. Lydkortet er nok ødelagt. Det skete også for mig på en ny Lenovo. Prøv at trykke windowstasten + X og gå ind i Enhedshåndtering.
Se under Enheder til lyd video og spil. Der er formodentlig gul fejlmeddelelse.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 12:32 #7
Der skal være markeret hvil man vil se enhederne.
Avatar billede Anon Praktikant
30. august 2016 - 12:40 #8
Der står to lydenheder derinde, Conexant ISST Audio og Intel(R) lyd til skærm. Der er ingen fejlmeddelelser. Jeg har prøvet at højreklikke og trykke på egenskaber, der står "Denne enhed virker korrekt" under dem begge.
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 12:46 #9
??? Prøv, i Enhedshåndtering, at højreklikke på Enheder til lyd "Søg efter hardware ændringer"
Avatar billede Anon Praktikant
30. august 2016 - 12:58 #10
Nu virker det igen :)
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 13:02 #11
Det var jo herligt. Husk at markere #9 som løsning:-)
Avatar billede Anon Praktikant
30. august 2016 - 13:07 #12
Det gør jeg. Tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 13:09 #13
Velbekomme:-)
Avatar billede Anon Praktikant
30. august 2016 - 14:29 #14
Efter computeren har været slukket er fejlen kommet tilbage, og denne gang kan jeg ikke løse det, ved at gøre det samme som sidst. Så måske var det bare et tilfælde, at det virkede.
Avatar billede javad Mester
30. august 2016 - 16:19 #15
driver?
Avatar billede javad Mester
30. august 2016 - 16:24 #16
altså dine lyddriver gå til kontrolpanel/programmer/fjern programmer og se om du kan finde nogle lyddrivere fx. realtek, dolby, eller sound. vis du kan finde den så højreklik
den og tryk reparer. vis det ikke virker prøv at downloade de nyeste driver fra hps hjemme side http://support.hp.com/dk-da/drivers skriv vis det hjælper.
Avatar billede javad Mester
30. august 2016 - 16:25 #17
og installere dine lyd enheder igen
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 17:34 #18
Det var sgu surt. Så er vi desværre tilbage der hvor jeg tror, at lydkortet er i uorden.
Der kan selvfølgelig være en fejl i windows. Står lydkortet stadig som "Denne enhed virker korrekt"?
Avatar billede Slettet bruger
30. august 2016 - 17:50 #19
Ps. hvis det gør, så prøv at slette det, og derefter "Søg efter ny hardware"