Avatar billede tand Seniormester
04. september 2016 - 16:54 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Aktivering af win 10

Jeg har hentet win10 hjem på min pc. Men den er ikke aktiveret,
Hvad betyder det,  jeg har hørt at den eneste forskel er at man ikke kan ændre skærmbilledet.  Er det rigtigt. ?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2016 - 17:22 #1
Der sker det som altid sker efter 30 dage får du en enkelt eller 2 advarsler og så bliver skærmen Sort!
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2016 - 17:24 #2
Windows 10 er ikke gratis længere. Du er ud over tidsfristen, så du skal betale
for at få den aktiveret.
Avatar billede tand Seniormester
04. september 2016 - 17:46 #3
Hvordan aktiverer jeg den så, og hvad koster det. ?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2016 - 18:04 #4
Du skal ikke købe en af de billige på markedet de er ulovlige!
https://www.version2.dk/blog/windows-10-ny-installation-kr-150-335738
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. september 2016 - 18:22 #5
Arh, hør nu, poko1....
Så vidt jeg lige kan se, har end ikke Microsoft Danmark taget stilling til, om det er lovligt eller ej. Når de ikke engang selv kan finde ud af at svare på, om deres betingelser overtrædes i en grad, så de kan stoppe salget, synes jeg måske vi burde være lidt afventende i forhold til at råbe "tyveknægt".
Avatar billede tand Seniormester
07. september 2016 - 17:41 #6
Jeg har fået den aktiveret.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2016 - 20:31 #7
Hvordan fik du windows aktiveret?
Avatar billede tand Seniormester
08. september 2016 - 08:17 #8
Den win 10 jeg hentede hjem fra nettet fulgte der et program med hvor jeg bare skulle trykke på en rød knap. Så var den aktiveret.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2016 - 08:26 #9
...så vi snakker ulovlig brug af softwaren!

Dårlig stil.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2016 - 08:50 #10
Trykke på en rød knap? Det lyder godt nok som en falsk aktivering, Man kunne få en falsk aktivering til windows 7, men jeg troede at det var slut med windows 8 og frem.
Så bliver det jo spændende om du hører noget fra Microsoft.
Avatar billede tand Seniormester
08. september 2016 - 09:01 #11
Jeg kan ikke se forskellen på det jeg har gjort og så købe en aktivering på nettet til kr. 100-'
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2016 - 09:05 #12
Forskellen er ret indlysende: På nettet ville du have købt en licens til at bruge Windows 10.

Som det er nu, er den tyvstjålet, så drop piveriet.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2016 - 09:12 #13
Man kan vel ikke købe en lovlig licens for 100 kr, så det er vel også fup?
Og så er der vel ingen forskel.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2016 - 09:23 #14
Der er nok behov for lige at skille tingene lidt ad:

"Aktivering" af Windows uden licens er ikke OK, uanset hvilke undskyldninger man kan finde på.

De billige licenser, der forhandles via eBay, Amazon o.s.v. er ganske rigtigt væsentligt billigere, end en licens købt via Microsoft Danmark (typisk 200,-). Det gør den på ingen måde ulovlig. Komikken i det er netop, at Microsoft er blevet gjort opmærksom på det af ComputerWorld, men har end ikke selv kunnet komme med et klar svar, end sige stoppe salget fra de forskellige forhandlere. Hvor vidt forhandlerne så må videresælge de licenser, er en sag imellem dem og Microsoft - ikke slutkunden, som sagen står lige nu.
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2016 - 09:41 #15
Ok ikke ulovligt at købe en licens til 100 kr. men muligvis ulovligt at sælge den.
Det er sandelig en speget affære:-)