04. september 2016 - 17:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ny ssd harddisk til ældre bærbar

Jeg skal have udskiftet en harddisk i en ældre asus u31f.
Ifølge beskrivelsen på asus hjemmeside drejer det sig om en 2.5" SATA
320GB 5400RPM.

Jeg vil gerne have en SSD i stedet for den gamle. Jeg har ikke brug for plads til meget andet end Windows + enkelte apps, så det behøver ikke være mere end en 32 eller 64 GB SSD.

Er der mon nogen her, der kan guide mig til en billig SSD på edbpriser?
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2016 - 18:58 #1
Priserne på SSD er faldet grastisk. Så det bliver nok svært at finde en så lille disk.
Men en Samsung på 250GB ligger nu kun på ca, 550 Kr.
04. september 2016 - 20:17 #2
Det gør såmænd heller ikke så meget om den er større.
Det jeg bare gerne vil sikre mig, er at jeg ikke køber en forkert, så hvis der er nogen der har et link til en billig SSD der passer, vil jeg blive glad. :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2016 - 20:27 #3
Prøv at lægge mærke ti forskellen
32 Gb
http://kortlink.dk/edbpriser/n56m
80 Gb
http://kortlink.dk/edbpriser/n56n
Avatar billede buttwipe Juniormester
04. september 2016 - 20:36 #4
Alle 2,5" SSD'er passer. Du vil dog ikke få det fulde udbytte af hastigheden, da chipsettet i din pc ikke understøtter den hurtigste SATA forbindelse på 6 Gbit/s. Pc'en vil dog blive mærkbart hurtigere til start af Windows og programmer.
Snup en Samsung 850 EVO på 250 GB.
04. september 2016 - 20:39 #5
Mange tak for jeres gode svar.
Avatar billede tiger_dk Mester
05. september 2016 - 09:33 #6
Brug denne guide https://www.youtube.com/watch?v=E6V3f6pF1Zk den er rigtig god ! Sådan fik jeg en SSD til at virke i min ældre bærbare !