Avatar billede larsgrau Forsker
05. september 2016 - 15:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dlookup

Hej

Jeg har et lille problem, jeg bruger denne Dlookup i en forespørgelse.

DLookup("[Missionname]","tbl_missionname")

Mit problem er hvis der er mellemrum i missionname f.eks. "danmark 2016", men hvis jeg bruger "danmark2016" virker det fint, er den en måde hvor jeg kan bruge mellemrum i missionname ? når man bruger Dlookup ?

Venlig Hilsen
Lars
Avatar billede terry Ekspert
05. september 2016 - 16:31 #1
Avatar billede larsgrau Forsker
06. september 2016 - 07:41 #2
Ja, men det svare jo ikke på dette spørgsmål
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2016 - 08:47 #3
that's not the reason why I placed the link here, if you cant participate in the questions you place then why should we?
Avatar billede fdata Forsker
07. september 2016 - 13:45 #4
Øhm . Er dit kald ikke spejlvendt?
"Missionname" er jo returværdien - og den kommer jo fint tilbage med - også med mellemrum i.
I dit eksempel returneres den første [Missionname] i tabellen tbl_missionname.

Mener du i virkeligheden:
  DLookup("EtEllerAndet","tbl_missionname","DitFelt='" & [Missionname] & "'")
altså led efter Missionname i tbl_missionname?
Avatar billede larsgrau Forsker
13. september 2016 - 09:47 #5
Der er kun et missionname i tablen, for der er kun en linie i tablen, men du har ret den var forkert, efter jeg havde vente den om virker at som det skal. Takker
Avatar billede fdata Forsker
15. september 2016 - 00:16 #6
Kender det. Af og til kan man se sig blind på en sætning ;O)