Avatar billede allan1066 Juniormester
06. september 2016 - 16:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Program til styring af en hal hvor der opbevares både m.v

Hej
Jeg leder efter et program som nævnt. Man skal kunne holde regnskab med hvor mange både der er i hallen, hvem der ejer dem og hvor meget de fylder, og hvor mange m2 der er ledigt i hallen m.m.m..
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2016 - 16:40 #1
det kan et regneark løse..
06. september 2016 - 19:37 #2
HEJ

I princippet kan enhver databaseprogram styre det der. Men afhængig af hvad du forventer der skal lægges ind omkring de forskellige felter (længde og vægt for at nævne 2 (eventuelle) ) vil programmet ændre karakter.

Et regneark som Sidwave #1 foreslår vil være en god (og billig løsning) og så er den inkluderet i Officepakken (hvilket osse gør den billigere... )

Kristian
Avatar billede supertekst Ekspert
06. september 2016 - 23:29 #3
Hvis du råder over Microsoft Office-pakken - så skulle det nok være muligt at konstruere det ønskede system - evt. med hjælp af VBA-programmering og med anvendelse af flere af applikationerne i pakken.
Avatar billede allan1066 Juniormester
07. september 2016 - 09:05 #4
Hej Kristian.

Tak for dit svar. Jeg har officepakken (Microsofts), men det der program SidWave#1 kan jeg hverken finde på min PC eller på nettet. Nogen ide hvor jeg finder det?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. september 2016 - 09:28 #5
Regnearket er vel Excel - eller?
07. september 2016 - 10:12 #6
HEJ ALLAN,

Jeg tror du har overfortolket noget.

Når der her i "EXPERTEN" er et hash-tegn (= # )  (eller Havelåge, som det hedder på IRONI-IT sproget) efterfulgt af et nummer (her er det 1), er det en reference til et tidligere indlæg fra en anden bruger.

Ser på på det allerførste indlæg er der en bruger,  som kalder sig "SIDWAVE".
Ser du til højre ser du at han skrev det i går (6 september) klokken  16.10.

Under dette klokkeslet er der en havelåge med tallet "1"  (#1).    Det er dette "1" jeg refererer (linker) til. Og når jeg skrver SIDWAVE #1  betyder det, at jeg refererer til bruger SIDWAVE i (hans) indlæg nummer 1.

Jeg er lidt ked af, at du tror der er et program,. som hedder SIDWAVE #1 . Det er der ikke (så vidt jeg ved (7.sep.2016) ),  Så har jeg nemlig udtrykt mig forkert, og jeg håber hermed at jeg har rettet denne fadæse op.  SIDWAVE #1 er kun en reference til det indlæg 1  fra brugeren SIDWAVE. og som markeres med havelågen 1 . (#1) .

Kristian
Avatar billede allan1066 Juniormester
07. september 2016 - 19:38 #7
Ha ha - ja den misforstod jeg godt nok.

Nå men jeg har desværre ikke kompetencer til at lave noget sådant i et regneark-tror også det skal være lidt mere professionelt, da den der skal bruge det er lettere it-handicappet.
07. september 2016 - 20:16 #8
OK,

Undskyld jeg spørger direkte:

Kan du programmere eller er du mere på brugersiden ....?

KR
07. september 2016 - 22:38 #9
Fordi jeg søger efter noget litteratur (koder. etc) som kan hjælpe dig videre. Og hvis du kan programmere, er der ingen grund til at starte med ADAM og EVA (men måske hoppe direkte til Syndefaldet ?)  men gå til noget med mere "kød" på.

KR.
Avatar billede allan1066 Juniormester
08. september 2016 - 07:21 #10
Godmorgen snestrup 2000
Jeg har kun prøvet lidt Basic med en Commodore 64 så ...
Programmering ville jeg gerne lære - er meget interesseret, men det kniber lidt med tiden. Men du må meget gerne komme tilbage.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. september 2016 - 08:40 #11
Arbejder udelukkende med det nævnte i #3 hvis det kunne have interesse
08. september 2016 - 10:23 #12
HEJ,

Prøvede i går aftes at se hvor meget jeg havde liggende fra gamle kurser, bøger etc.

Fandt ud af at det hele ligger på loftet nedpakket i nogle kasser og der har jeg ikke lyst at gå op de nærmeste dage (håndværkere fikser taget! - der stinker af rensemidler og meget andet... ).

Men jeg tror også at du er mere interesseret i noget GRATIS-materiale, så  her er et LINK:

http://proximo.dk/excel-kursus-gratis/

Forlaget IDG (som også drev EXPERTEN før i tiden) udgav for mange år siden en række hæfter om bl. a. Excel.  Det skulle stadig være muligt at få fat i dem endnu (eller antikvarisk !) ...  Priser -- Ved ikke !!!

Det var sådan jeg lærte EXCEL-basic's .  Og kom så på kurser senere...

Kr