Avatar billede Laugesen1 Mester
07. september 2016 - 00:44 Der er 3 kommentarer

Problemer med at markeringen og cursoren forsvinder.

Jeg har en Sony Vaio computer der kører med Windows 10.
Jeg har problemer med, at cursoren eller markeringen i fx Word og Excel pludselig forsvinder.
Det kan fx være i Excel - efter et par sekunder forsvinder markeringen på en markeret celle. Så skal jeg klikke et vilkårligt sted i arket, og markeringen kommer igen, i samme celle som tidligere.
Det samme sker ofte i Word, cursoren forsvinder efter nogle sekunder, og jeg skal klikke i dokumentet for at få den frem igen.
Sommetider forsvinder cursoren i skrivefeltet på en hjemmeside, og jeg skal klikke i feltet, for at få den synlig igen.
Cursoren kan også forsvinde mens jeg skriver i et tekstfelt på en hjemmeside, så kommer der pludselig en -lyd for fejl-, og jeg skal klikke i tekstfeltet for at kunne fortsætte med at skrive.

Er der nogen der har et bud på hvad der er galt?

På forhånd tak
Laugesen
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2016 - 07:37 #1
Det sker tit mor mig at jeg rammer musepladen mens jeg skriver et eller andet - og alt afhængig hvor din mus peger på, trykker du så dér - i mit tilfælde skrev jeg ofte ind i nogen andre ord, eller jeg skiftet programmet (som du beskriver)
Prøv evt. med en ekstern tastatur, eller se, om du kan slå musepladen fra, og se om det løser problemet - Ellers må der jo være noget andet galt
Avatar billede Laugesen1 Mester
07. september 2016 - 09:37 #2
Hej Thomas

Tak for dit svar.

Jeg fik ikke skrevet, at jeg bruge en mus og at jeg har deaktiveret musepladen. Jeg har også prøvet at frakoble musen, og i stedet bruge mussepladen, men problemet er det samme.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2016 - 10:21 #3
Det lyder som om der ligger et program i baggrunden, som pludselig bryder ind og vil have opmærksomhed.

Prøv, næste gang det sker, at se om ikke der er et andet vindue der har forsøgt at mase sig i forgrunden - eks. et program der vil reklamere for noget, et antivirusprogram der vil advare om noget el.lign.