Avatar billede malenejakob Mester
07. september 2016 - 13:50 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lacie ekstern harddisk bipper og virker ikke

Hej
Jeg har virkelig et problem.
Min eksterne harddiske fra Lacie begyndte at bippe og efterfølgende kan jeg se den under "sikker fjernelse af hardware" og også under
Kontrolpanel\Hardware og lyd\Enheder og printere
når jeg sidder den i. Men i stifnder er den væk.
jeg har prøvet at fjerne USB lagerenheden og genstarte og efterfølgende reinstallere uden held samt prøvet under tildele den diskenhed under computeradministration uden held.

den lyser stadigvæk og bipper når jeg sidder den ind, men ellers synes jeg den er MEGET stille..

What to do!!

jeg vil så gerne rede det der er på den.

Mvh Malene
Avatar billede malenejakob Mester
07. september 2016 - 13:52 #1
kan se der er et på "slåfejl" jeg undskylder
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2016 - 14:10 #2
Du skal gøre to ting - forsigtigt.

1. Forsøg at sætte den til en helt anden pc. Virker den her, vender du tilbage - så er der bare en fejl på din PC.

Men
2. Virker det ikke på en anden pc, må du ikke længere sætte den til nogen steder. Den er sandsynligvis defekt, og data kan muligvis tage yderligere skade af at du forsøger at få den til at virke. Er dette tilfældet, kan du ikke løse problemet selv, men skal have fat på en professionel.
Avatar billede malenejakob Mester
07. september 2016 - 14:23 #3
Hej Ole
jeg prøver sidder dog hjemme idag så skal lige have fat i en anden computer...

tak
Avatar billede poko1 Ekspert
07. september 2016 - 14:59 #4
Hvad siger den i Diskmenageren?
gå til søg  og skriv diskmgmt  og i visningen der vælg  diskmgmt.msc
Hvis den er online hvilket filsystem står der Ntfs- Fat- RAW ?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2016 - 15:15 #5
Poko1: "prøvet under tildele den diskenhed under computeradministration"

Jeg tror desværre det er prøvet...
Avatar billede poko1 Ekspert
07. september 2016 - 15:20 #6
Nu står der heller ikke noget om størrelse 2½"  3½" hvis  2½" så måske et Y Kabel?
Avatar billede malenejakob Mester
08. december 2016 - 14:42 #7
Hejsa
sende den ind til en der kunne restore dataen på en ny harddiske.
så det er løst