Avatar billede okf2000 Praktikant
08. september 2016 - 08:28 Der er 2 kommentarer

Windows printer logon Script

Hej Jeg har et problem.

Jeg få denne her fejl
Script: printer.vps
Linje: 9
Tegn: 1
Fejl: Procedurekaldet eller argumentet er ugyldigt
kode: 800A0005

nå en af mine bruger logger på.

Scriptet
'// Name: setprint.vbs
'// Description: Add a network printer and make it the default

Dim WshNetwork
Set WshNetwork = CreateObject("WScript.Network")

'// Adds the printer. Substitute your server name and printer share.
WshNetwork.AddwindowsPrinterConnection "\\proserver\Printervejle2"
WshNetwork.AddwindowsPrinterConnection "\\proserver\PCL6Driv"
WshNetwork.AddwindowsPrinterConnection "\\proserver\B1260DNM"
WshNetwork.AddwindowsPrinterConnection "\\proserver\CLX-6220"
WshNetwork.AddwindowsPrinterConnection "\\proserver\RICOHAfi"
WshNetwork.AddwindowsPrinterConnection "\\proserver\Printervejle"

'// Makes the specified printer the default.
'WshNetwork.SetDefaultPrinter "\\proserver\Printervejle2"

Håber i kan hjælpe OA
Avatar billede okf2000 Praktikant
08. september 2016 - 08:30 #1
Ps. jeg kan godt åberne printen med i stifinder på \\proserver\Printervejle2
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2016 - 13:41 #2
Det kan godt tænkes, at din bruger ikke må installere Printerdriveren - derfor får du fejl 800A0005 som faktikst betyder noget "adgang nægtet"

Prøv at køre vbs-filen som administrator, det er meget muligt at det virker - i givet fald skal du kigge på tilladelser