Avatar billede jesperped Praktikant
08. september 2016 - 10:54 Der er 10 kommentarer

Critical_Process_Died fejl + USB to Serial-ATA brigde fejl... Haster

Hej alle
Har to spørgsmål:
1. Min stationære pc kom forleden frem med en fejlmeddelse:
"Critical_Process_Died"
Har siden ikke kunne få lov til at komme ind på pc'en på nogen måder.
Har prøvet alt mellem himmel og jord iht. Både med fejlfinding/Bios osv.
Den beder også om et password, som aldrig er blevet oprettet på den.
Ellers nogle gode ideér?

2. Jeg købte i dag en USB 2.0 til SATA adapter kabel, så jeg via usb ville kunne hente mine dokumenter fra den externe harddisk der viser fejl.
Sidder på en anden pc, med stort set samme hardware og software som min egen pc og
"Enhed og printere" kan godt finde "usb harddisken" som den nu er blevet til, men når jeg prøver at højreklikke og "Gennemse filer", kan jeg ikke komme ind på harddisken.
Har også prøvet også prøvet med diskhåndtering og Diskpart via cmd, men det virker ikke og "partdisk - list_disk" viser ikke harddisken, nok fordi det er en usb enhed eller?
Så hvad gør jeg nu?

Håber virkelig nogle har løsninger på mine spørgsmål (haster meget)
På forhånd tak

mvh Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2016 - 15:45 #1
Jeg kom i tanke om "MiniTool Power Data Recovery Free Edition"
https://www.powerdatarecovery.com/download.html
se, om ikke den kan få adgang til den defekte disk.
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2016 - 16:13 #2
Prøv lige at skrive diskmgmt i smørefedtet ved start Og se om den har et drevbogstav
og hvis hvilken formatering  FAT- NTFS RAW Eller
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2016 - 18:25 #3
"smørefedtet ved start" = kommandoprompt
Avatar billede poko1 Ekspert
08. september 2016 - 18:31 #4
jeg har åbenbart ikke skrevet Søgefeltet `har  siddet og tænkt på noget andet
det er vejen ind til Diskmenageren
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2016 - 19:20 #5
#2 Synes om :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2016 - 19:21 #6
#4 Min mobil skriver også som en brækket arm :-)
Ved ikke dog om det er den du har brugt?
Avatar billede jesperped Praktikant
09. september 2016 - 08:29 #7
Hej
Og tak for de hurtige svar.

I Diskhåndtering stor harddisken som:
Men der er ingen oplysninger om selve disken.
Disk 1
Flytbar (H):
Intet medie

Jeg tror problemet er en kryptering som gør at jeg ikke kan komme ind på den på nogen måder.
Da Critical_Process_Died fejlen begyndte at dukke op, og jeg prøvede at starte op i fejlsikret-tilstand, blev der bedt om et password.
Og lige meget hvad jeg prøver, beder den om et password.
Da det er en firma pc, må jeg prøve at tage kontakt til support igen, selvom de før har sagt at der ikke skulle være nogen krypteringskode.

Selve usb-adapter kablet står også og lyser ved "power", men ingen lys ved "access".
Avatar billede poko1 Ekspert
09. september 2016 - 09:57 #8
Kom i tanker om at jeg havde sådan en disk.og hvis jeres opfører sig som på billedet er den interne controler defekt så er der kun professionel hjælp en mulighed!
https://billedeupload.dk/images/uyYeS.jpg
Avatar billede jesperped Praktikant
09. september 2016 - 10:53 #9
Hej Poko
Ja det billede ligner meget det der står på min skærm desværre.
Eneste mulighed er nu at sætte harddisken tilbage i pc'en og se om jeg kan trylle den adm. password frem, den bér om, ellers må den desværre formateres :(

Men tak for svarene alle sammen og god weekend.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. september 2016 - 11:09 #10
Glemte at skrive at hvis der ved højreklik i venstre side er muligheden konverter til Dynamisk disk så kan du roligt gøre det det kan muligvis vise filer på disken!