Avatar billede bjk87 Novice
08. september 2016 - 14:49 Der er 6 kommentarer

Bestemt ark vil ikke åbne

Hej Eksperten. Der er et bestemt ark som ligger på et netværksdrev, som jeg ikke kan åbne. Excel loader til 100% og står herefter stille uden der sker mere. Det samme gælder også om jeg kopiere det lokalt på maskinen. Det er et frisk OS Win 10 x64 med office 2013 x64 sp1.

Arket fylder 15,8 MB.

Det mærkelige er, at der ligger lign. Ark som godt kan åbnes og det kan også åbnes fra andre maskiner. Har netop haft formateret maskinen og opdateret alle driver mv. Det tyder på det kun er fra den ene maskine problemet opstår. Andre brugere kan heller ikke åbne fra denne maskine.

Jeg er lost. Please help. OBS. Det virker med office 2010. men har behov for at kunne bruge 2013.

Pft.
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
08. september 2016 - 15:19 #1
Kan andre åbne filen (fra netværksdrevet) med en Excel 2013-version?

Det er et long-shot, men hvis andre kan åbne filen, så prøv at få dem til at gemme i Excels binære format (.xlsb). Prøv herefter at åbne filen på den maskine, hvor problemet opleves.

Mvh Max
Avatar billede bjk87 Novice
08. september 2016 - 15:45 #2
Hej Max.

Tak for svar. Som skrevet, så kan andre godt åbne filen fra deres maskiner med en office 2013 og tidligere versioner.

Dit forslag hjalp desværre ikke.
Avatar billede Max_P_Larsen Seniormester
08. september 2016 - 15:54 #3
Øv hvor surt. Jeg har ikke andre forslag.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2016 - 08:50 #4
Jeg har engang kigget på et problem hos en af mine kollegaer, som havde en bærbar og 2 eksterne skærme - hver gang han åbnede Word, kunne han ikke bruge det - man kunne se, at word åbner, men ikke mere i det.
Det viste sig, at Word var indstillet til at åbne på den miderste skærm, som var hans indbyggede skærm - men fordi låget var lukket, kun han bare ikke se det - løsningen var at sætte udgang til single-skærm, så var alt samlet på en skærm.
Måske du har den samme udfordring?
Ellers kunne jeg også tænke mig, at du får en pop-up op i baggrunden, som spørger noget som "er du sikker du stoler på dette ark?"...sker for dokumenter på netværket...
Avatar billede bjk87 Novice
09. september 2016 - 09:08 #5
Det er på en laptop, så der er kun den ene skærm arket kan åbne på. Jeg kan se at den loader arket til 100 procent men kommer ikke videre.

Der er ingen pop-ups eller prompts i baggrunden.
Avatar billede bjk87 Novice
14. september 2016 - 15:08 #6
Andre som kunne have et bud?