Avatar billede ceskpo Praktikant
08. september 2016 - 22:19 Der er 2 kommentarer

Computer til studie

Jeg er lige startet på ingeniørstudiet, og der anbefaler de, at man ikke har mac. Derfor skal jeg have en ny computer, men jeg er i tvivl om hvilket mærke, model osv.
Kravene lyder således:
Køb et anerkendt fabrikat
Mængden af ram bør være mindst 8GB og gerne mere
Sørg for at det trådløse netkort understøtter standarderne N og A
Windows operativsystem W7 eller nyere

Derudover vil jeg fortrække en let computer og en med et godt batteri.
Jeg har kigget på forskellige modeller af Lenovo Yoga. Blandt andet 900, 750 og 3 Pro. Men de har forskellige processere (i7 og i5) og det er lidt her jeg er fortabt. Ved ikke hvad der vil være bedst. Vi får en masse programmer, som vi skal have installeret - er de 256 GB nok, som der er på de fleste computer??
Jeg er også åben for andre bud af computere.
På forhånd tak for hjælpen :-))
Avatar billede poko1 Ekspert
09. september 2016 - 08:27 #1
Jeg ville vælge blandt disse! Og der er ikke væsentlige forskelle på i5 & i7
http://kortlink.dk/n4gn
Dette ville være mit valg!
http://www.edbpriser.dk/baerbar-laptop/asus-rog-gl752vw-t4004t-id-11621826.aspx
Avatar billede Slater Ekspert
09. september 2016 - 12:16 #2
Er det fordi du skal bruge nogle programmer, der kun kan køre på Windows? I så fald, har du overvejet bare at købe en Windows-licens og installere den på din Mac med Bootcamp, så du har begge systemer? Det sparer da en del penge, hvis det kun er derfor.
https://support.apple.com/en-us/HT201468